Озвучено 4 фактори, які негативно впливають на рентабельність виробництва молока в Україні – АГРОПОЛІТ

Картина падіння молочки в Україні з року в рік погіршується. Вже в 2020 році кількість поголів’я корів в Україні сягнула найменшої величини — 1,7 млн голів. Про це йдеться у аналітичному матеріалі AgroPolit.com.

Зазначається, що на ситуацію негативно впливають різні чинники.

Як пояснив ситуацію голова правління групи компаній «Формула смаку» Андрій Табалов, якість молока українського походження в середньому нижча, ніж у сусідніх країн, тому його збір і переробка обходиться дорожче. Це перший чинник, який впливає на нашу рентабельність.

Другий — ринок збуту, експорт.

 

Після всім відомих подій в Криму та на Донбасі російський ринок для нас був повністю закритий. Наразі цей ринок повністю забрала Білорусь, яка останнім часом дуже сильно розвинула молочну галузь. А також російська молочна промисловість наростила свої обсяги завдяки державній підтримці та програмі імпортозаміщення. Якщо раніше з казахським ринком ми працювали досить добре, то зараз доводиться конкурувати з росіянами. І через їхнє краще логістичне плече не завжди успішно», — зауважив Табалов.

 

Третій фактор, за словами Табалова, — це європейський імпорт молочної продукції, в першу чергу польський. Їхня продукція у нас на полицях коштує практично тих же грошей, що і наша завдяки експортним дотаціям виробникам в країнах ЄС.

І четвертий момент, який негативно впливає на рентабельність виробництва, — робота мереж, які диктують свої умови. І з кожним роком бонуси, які ми платимо, стають дедалі більшими. Плюс постійний брак оборотних коштів, особливо в сезон великого молока.

 

У фермерів ми закуповуємо молоко за ціною близько 12 грн/л. Плюс 2-3 грн — це наш прибуток. Далі йдуть різні націнки: фонд заробітної плати, енергоносії, логістика та інше. Ми увійшли в своєрідний круговорот, за якого до нас хлинув імпорт молочної продукції. А при ціні 12 грн/л ринок більш-менш збалансований. Підвищення ціни на молочну сировину понизить конкурентоспроможність з імпортними продуктами, тому що в ЄС існує програма підтримки. Тому імпортні продукти будуть ще дешевшими», — пояснив Андрій Табалов.

 

Попит на молочні продукти в Україні вже починає падати, і передусім це пов’язано зі зниженням купівельної спроможності українського споживача. В умовах карантину відбувається зниження попиту через закриття каналу HoReCa, бюджетних установ, а відновлення попиту на молочні продукти в майбутньому буде відбуватися повільно.

Детальніше читайте за посиланням.

Нагадаємо, названо три кроки для розвитку в Україні м’ясного скотарства.


Джерело https://agropolit.com

Відповісти

Ваш email не публікується