Серед топ-3 лідерів на ринку йогуртів та кисломолочної продукції в Україні 2 французькі компанії і одна вітчизняна – Latifundist
Лідерами на ринку йогуртів та кисломолочної продукції в Україні залишаються великі французькі транснаціональні компанії — Danone та Lactalis, вони посіли перше та друге місця відповідно, йдеться в дослідженні Euromonitor International, пише LIGA.net.
Наступні виробники в рейтингу — українські, це Молочний Альянс, Continuum Holding та Terra Food Group.
За даними Euromonitor International, після падіння у 2022 році, пов’язаного з початком повномасштабного вторгнення (на -27,9%), ринок почав активно відновлюватися. У 2023 році спостерігалося загальне зростання до 10,8 млрд грн (на 6,8%), а прогноз на 2024 рік ще оптимістичніший — очікується збільшення обсягу цих ринків на 13,6% — до 12,2 млрд грн. Проте вже у 2025 році ріст буде не таким стрімким — до 12,9 млрд грн (на 5,5%).
Сегмент йогуртів мав обсяг ринку 4,4 млрд грн у 2023 році, та, за прогнозом, у 2024 році він має зрости до 5,1 млрд грн (на 13,7%), а у 2025 році — до 5,3 млрд (на 5,4%).
Кефір та ряжанка демонструють зростання на 6,1% у 2023 році. За прогнозом, у 2024 році вони зростуть на 13,6% та на 5,7% — у 2025 році.
«Euromonitor International очікує, що сегмент натуральних йогуртів буде найбільш динамічним у найближчі роки. Вони приваблюють споживачів, які піклуються про своє здоров’я та шукають продукти з високим вмістом білка та кальцію, також є популярними серед молоді. Густі йогурти також використовуються як заміна майонезу чи сметани в салатах та інших стравах завдяки їх нижчій жирності. Тоді як кефір та ряжанка досі є частиною основного споживчого кошика для багатьох літніх покупців в Україні», — йдеться у дослідженні.
Однак попит на ці продукти залишається зосередженим на звичайних варіантах, без будь-яких домішок, а ароматизовані сорти часто сприймаються як шкідливі для здоров’я та ненатуральні.
Євгенія Тулаїнова, Latifundist.com, 2024 р.