Україна лише на зернових вантажах втратила до $1,5 млн — AgroPortal.ua

Українські аграрії та перевізники зернових за 23 дні простою на польських кордонах вже втратили від $954 тис. до $1485 тис.

Такі результати розрахунків оприлюднив Центр досліджень продовольства та землекористування Київської школи економіки KSE Агроцентр у Telegram.

Зазначається, що, за даними прикордонників, кількість вантажівок, що перебувають у черзі на кордоні з Польщею та перевозять аграрну продукцію (УКТЗЕД 01-24), становить 1044 станом на 4 березня. Водночас середній час перебування на трьох пунктах пропуску («Краківець», «Рава-Руська» і «Ягодин») сягає 23 діб.

За даними Мінагрополітики, у лютому 2024 року в структурі перевезень автомобільним транспортом зернові становили 24%, з них пшениця — 10%, 1% — ячмінь і 13% — кукурудза. Середньозважена внутрішня ціна цих трьох зернових культур, за розрахунками, становить $108 за тонну без ПДВ (на основі даних «Украгроконсалт»). Середня вартість простою однієї вантажівки становить $110 за даними логістичних операторів.

«Оскільки інформація щодо структури вантажоперевезень не публікується, припускаємо, що відсоток «зернових» фур, що перебувають на кордоні, коливається від 35 до 50%, а частка зіпсованого збіжжя внаслідок простою на кордоні сягає від 5 до 15%», — зазначають фахівці.

Таким чином, за чотирма сценаріями:

  • Якщо зернові перевозять 35% від усіх вантажівок, що везли агропродукцію, а зіпсоване збіжжя становить 5%, то загальні збитки сягнуть $0,95 млн за 23 дні простою на кордоні.
  • Якщо та сама кількість зернових вантажівок, і рівень псування збіжжя — 15%, то збитки у такому разі становитимуть $1,04 млн за 23 дні простою.
  • Якщо ж на кордоні частка зернових вантажівок становить 50% від загальної кількості вантажівок, що перевозять аграрну продукцію та за умови псування 5% збіжжя, загальні збитки складуть $1,36 млн.
  • І якщо у черзі перебуває 50% «зернових» вантажівок, і 15% збіжжя буде непридатним для використання, збитки за цим сценарієм сягнуть уже $1,5 млн.

У KSE Агроцентр зауважили, що розрахунок є приблизним та не включає інші непрямі втрати (переорієнтування вантажу через інші країни). Дані актуальні станом на 4 березня 2024 року.


Джерело http://agroportal.ua

Відповісти

Ваш email не публікується

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra