У 2023 році азотний холдинг OSTCHEM виготовив та реалізував 9,1 млн літрів AdBlu – AgroNews
У 2023 році азотний холдинг OSTCHEM виготовив та реалізував 9,1 млн. літрів AdBlue, що склало 19% від усього ринку. Таким чином OSTCHEM отримав найбільшу частку ринку серед українських виробників.
«У 2023 році український ринок AdBlue зріс більше ніж удвічі (+108%), порівняно з минулим роком, до 48,9 млн літрів. Зростання ринку успішно закривають українські виробники, які удвічі наростили виробництво реагенту. OSTCHEM швидко збільшує ринкову частку, ми відкрили додатковий цех з виробництва AdBlue ємністю 800 тонн на Черкаському «Азоті» та в найближчій перспективі розглядаємо будівництво аналогічного за масштабами виробництва на «Рівнеазоті». У нас є всі передумови для подальшого нарощування частки ринку та дуже чіткий план, як це зробити. Тренд на імпортозаміщення буде посилюватись, а частка імпорту на українському ринку вочевидь буде зменшуватись», – наголосив Петро ДУЛЬСЬКИЙ, керівник проекту AdBlue OSTCHEM.
Загальний обсяг ринку AdBlue у 2021 році становив 32,9 млн літрів, у 2022 році – 23,5 млн літрів, у 2023 році – 48,9 млн літрів. При цьому українські виробники в 2023 році подвоїли обсяги виробництва, наростивши обсяг продукції с 15,3 до 30,4 млн. літрів. Таким чином, на українських виробників сьогодні припадає 58,1% ринку. Низка великих трейдерів та українські споживачі поступово відмовляються від імпортної продукції на користь українського виробника. Основними продавцями українського ринку AdBlue є OSTCHEM, СrossСhem, ChemElements, ТІЗ – КАРБОГАЗ.
AdBlue – присадка для дизельних автомобілів, яка знижує вміст оксидів азоту у вихлопах дизельних двигунів на 90%. Використання AdBlue передбачено європейськими екологічними нормами Євро-4-5-6 та є обов’язковим для дизельних автомобілів, які відповідають стандартам ЄС.
OSTCHEM продовжить втілювати заявлену раніше Стратегію розвитку азотного бізнесу, в основі якої – інвестиції в збільшення потужностей з виробництва AdBlue та поступове витіснення імпортної продукції за рахунок якості та ціни. Станом на початок 2024 року виробничі потужності OSTCHEM здатні виробляти обсяг AdBlue, який може забезпечити 80% потреб українського ринку, і за потреби може наростити виробництво для закриття всього внутрішнього споживання та експорту на ринки ЄС.
«Ми будем планово нарощувати нашу присутність у роздрібних мережах та вже зараз виходимо на великі контракти з великими мережами АЗС, такими як WOG та «Укрнафта». Пріоритети 2023 року – будівництво нових виробничих потужностей, зростання нашої частки ринку, розвиток збутової мережі та відпрацювання всіх логістичних питань. Ми вже представлені у Харкові, Вінниці, Ковелі, Одесі, Дніпропетровську та Мукачево, в наших планах –представництва в усіх регіонах. Паралельно розвиваємо новий напрямок – робота з міжнародними компаніями та вихід на ринки ЕС. Ми системно підтверджуємо якість нашої продукції не лише у власній лабораторії, а й в лабораторіях Німеччини та Польщі», – додав Дульський.
За оцінками Group DF, обсяг європейського ринку AdBlue перевищує 4,5 млрд. літрів/рік. Найбільшими споживачами AdBlue є Німеччина (рівень споживання – 1,1 млрд літрів/рік), Франція (1,01 млрд літрів/рік) тонн/рік), Італія (0,6 млрд літрів/рік) та Іспанія (0,62 млрд літрів/рік).
Виробництво реагенту AdBlue (відновник оксиду азоту AUS 32 згідно ДСТУASO 22241-1:2013) було запущено на базі ПрАТ «АЗОТ», виробнича потужність склала 27 тис. т/рік (24,8 млн. л). OSTCHEM є єдиним українським виробником, який виготовляє AdBlue прямим методом безпосередньо з плаву карбаміду, що забезпечує найвищу якість при низькій собівартості готової продукції.
У квітні 2023 р. виробництво реагенту AdBlue ПрАТ «АЗОТ» успішно пройшло аудит на відповідність стандартам VDA (Verband der Automobilindustrie e.V. VDA (Асоціація автомобільної промисловості Німеччини), за результатами якого було отримано найвищу «зелену» оцінку. 5 травня 2023 року OSTCHEM отримав ліцензію VDA на використання торгового знаку AdBlue ®.