Ставки фрахту з чорноморських портів знижуються, а з дунайських – зростають – Agravery
Постійні атаки росіянами дунайських портів та зниження рівня води в гирлі Дунаю через суху погоду призвели до зростання вартості логістики до портів Дунаю та ставок фрахту з них. Про це повідомляють на сайті Електронної зернової біржі України.
Під час п’ятничної атаки дронами в Ізмаїльському районі було пошкоджено зерносховище та спалено 9 вантажівок. Через постійні атаки та пошкодження автомобілів у портах чи на місцях стоянок водії відмовляються їхати до дунайських портів, тому вартість доставки туди зерна з центральної України виросла до 50-55 $/т.
За даними компанії Atria Brokers, через погану погоду, зниження рівня води в Дунаї та підрив на міні судна поряд з гирлом Бистра кількість суден, які очікують входу до дунайських портів, виросла з 50 до 130. З огляду на пропускну спроможність біля 5 суден/день час простою виріс до 15 днів. Це еквівалентно збиткам для трейдерів в сумі 13-15 $/т, через що вони змушені опускати закупівельні ціни.
«Ставки фрахту на перевезення зерна костерами з портів Дунаю виросли для більшості напрямків, окрім Італії та Іспанії, де вони знизилися. У першій половині тижня погодні умови ускладнили навігацію в гирлах Суліна та Бистре, що привело до накопичення суден, але у другій половині тижня ситуація покращилася, і черга почала скорочуватися», – повідомляє Atria Brokers.
Ставки фрахту на перевезення кукурудзи костерами 6 тис. т з портів Рені та Ізмаїл до Криту виросли на 5 $/т до 61-63 $/т, до східного узбережжя Греції — на 4 $/т до 57-59 $/т, до Мармари — на 4 $/т до 55 $/т, до східного Середземномор’я — на 2 $/т до 65-67 $/т.
Ставки на перевезення гранульованого та негранульованого шроту соняшника костерами з портів Дунаю залишилися без змін на рівні 60-65 $/т до Мармари, 82-83 $/т до східного узбережжя Італії, 90-95 $/т до Іспанії.
Ставки на перевезення кукурудзи панамаксами з портів Одеса, Південний та Чорноморськ до Китаю знизилися з 90-100 $/т до 70 $/т, до середземноморського узбережжя Іспанії — до 51-54 $/т, а на перевезення кукурудзи хендісайзами до східного Середземномор’я – до 60 $/т, до східного узбережжя Італії та Ізраїлю — до 60-62 $/т, до середземноморського узбережжя Іспанії — до 65-67 $/т.
Трейдери намагатимуться активніше відвантажувати зерно через чорноморські порти, оскільки вартість доставки до них нижча, ніж до дунайських, а ставки фрахту поступово знижуються.