Малина буде залишатися в ціні й надалі, але вже не буде шалено дорогою в наступному сезоні – Тарас Баштанник – Fruit-Ukraine

«Ціна на малину дещо знизилась, люди схаменулися, і тепер малину не так легко продати, особливо великі партії у 60-100 тонн. Всі вже забили склади малиною за тією високою ціною, що була. Думаю, що до наступного сезону малина буде досить дорогою, але попит на неї буде млявий. Такого ажіотажу, який був у вересні, вже не буде»,- вважає президент УПОА. 

При цьому Тарас Баштанник зазначає, що в Україні в 2021 році був не такий вже хороший врожай малини.

“Його не можна назвати зовсім поганим, десь на чотири з мінусом. Оскільки Україна не диктує ціни на міжнародному ринку — це наша, внутрішня причина. Але є ще і зовнішні чинники. Це і не дуже хороший врожай у Сербії та Польщі, помножений на дефіцит працівників через COVID. Плюс збільшений попит на малину з боку США і Канади, пов’язаний з проблемами всесвітніх логістичних ланцюгів і великими проблемами у морських перевезеннях», — вважає Тарас Баштанник.

Саме ці фактори, на думку експерта, стали причиною збільшення попиту на малину, відтак і ціна на неї виросла. Однак чи протримається така ситуація довго — відповісти складно.

«Щодо прогнозів на наступний сезон, ми з колегами сходимось на думці, що малина і надалі буде в ціні. Вона не буде такою шалено дорогою, як цьогоріч. Ціни на цілу малину будуть середніми — приблизно 3,5-4 євро/кг», — вважає Тарас Баштанник.

«Це все спричинить повторення сезону 2017-2018 років. Коли малини було багато, зокрема в 2018 році, її експортна ціна не перевищувала 1,5 євро за цілу ягоду найвищої якості. А сировину українські заводи приймали по 6-10 грн, залежно від якості. Це вже швидко забулося, але нас може чекати повторення історії.

Ті, хто зараз її швидко висадить, так само швидко і розкорчує, як це було у 2018-2019 роках. Нинішня ситуація дуже схожа на дежавю», — вважає президент УПОА.

Не дивлячись на це, за словами Тараса Баштанника, попит на малину збережеться надалі в усьому світі, і на це є вагома економічна причина.

«У 2017-2018 роках, коли малина була дуже дешевою, багато світових виробників напівфабрикатів, молочної продукції збільшили в своїх портфелях позиції з нею: пюре, наповнювачі, ароми. Сьогодні всі згадані мною раніше причини накопичились, але крупні виробники, такі як, умовно кажучи, Danone, не зможуть раптово зменшити кількість йогуртів із малиною. Це неможливо — є певні затверджені плани», — переконаний президент Української плодоовочевої асоціації.


Джерело https://fruit-ukraine.org

Відповісти

Ваш email не публікується