Посадити та очікувати врожай – це не про ягідний бізнес, потрібно вдосконалювати технології вирощування – Ярослав Мовчун

Поточний сезон для українських ягідників виявився дуже вдалим. Незважаючи на те, що були певні проблеми з погодними умовами, які стосувалися, здебільшого, виробників суниці садової, ранні сорти якої дуже постраждали від дощів. При цьому непоганий врожай даної ягоди отримали фермери, що вирощували середньостиглі та пізні сорти.

Таку думку висловив власник ягідної ферми «Озеряна» (Житомирська обл.) Ярослав Мовчун під час вебінару щодо підсумків ягідного сезону-2021, що відбувся 16 вересня та був організований інформагенцією Aggeek. Деталі – читайте в ексклюзиві AgriGator.

«Сезон був також вдалим, тому що погода давала можливість фермерам збирати врожай ягоди. І якщо сьогодні хтось нарікає на невдалий сезон, то хочеться зробити допис, що ми недоотримуємо багато грошей, в першу чергу, через власні помилки.

Загалом отримати збитки в нашому бізнесі, на мою думку, можна лише з двох причин: форс-мажору, наприклад, поганої погоди або рейдерства. У всьому іншому можна лише «пенять на себя»,- впевнений Ярослав Мовчун.

Він також зазначає, що найчастіше українські ягідники допускають помилки при підборі систем поливу та живлення та під час післязбиральної обробки.

При цьому Ярослав Мовчун підкреслює, що сьогодні інформація про ті, чи інші технології ягідного виробництва, як правило, знаходиться у відкритому доступі і питання полягає лише в тому готові їх використовувати ягідники чи ні? «Наприклад, минулого року ми через соцмережі рекомендували всім використовувати один з препаратів для утримання вологи у ґрунті. Тоді більшість ягідників віднеслась до цього критично. Але сьогодні ми бачимо, що цей препарат вже широко використовується на зернових та олійних культурах. Посадити та очікувати врожай – це не про ягідний бізнес. Потрібно постійно вдосконалювати технології вирощування», – зазначає власник ягідної ферми «Озеряна».

Ярослав Мовчун також повідомляє, що компанії-постачальники послуг для виробників ягід дуже часто не мають чіткої клієнтоорієнтованості. «В розпал сезону я отримую по 150-160 дзвінків в день від різних компаній. З них, як мінімум 10 – від виробників добрив. Але ж добрива нам не потрібні влітку, їх ми закупили набагато раніше і внесли при закладанні плантацій навесні. Саме це й свідчить про недостатнє вивчення потреб клієнта постачальниками послуг та сервісних рішень»,- впевнений гравець ягідного ринку.

AgriGator

Відповісти

Ваш email не публікується