Минулий рік став історичним для українських експортерів молокопродукції

Через карантинні обмеження, що діяли по всьому світові, в 2020 році в молочному секторі в більшості країн основна ставка робилася на національного споживача та дотування з боку держави. Але, як виявилось, для України це два слабких місця. Подробиці – читайте на AgriGator.

Про це йдеться у підсумковому річному звіті аналітичного відділу Асоціації виробників молока.

Зазначається, що 2020 рік став історичним у плані зовнішньої торгівлі молочними продуктами: Україна втратила звання нетто-експортера. За підсумками року, зовнішньоторговельне сальдо становило мінус 77,6 млн. дол.

“Фактично звання нетто-імпортера ми отримали через дві імпортні групи: кисломолочна продукція та сири.  Різке зростання частки цих продуктів наочно можна спостерігати на полицях супермаркетів: вони завалені дешевими імпортними йогуртами, вершками та сиром”,- повідомили в АВМ.

Кисломолочних продуктів за минулий рік було поставлено на суму 14 млн. дол. або +54,8% в порівнянні з 2019 р, сирів відповідно — на 210,5 млн. дол або +93,3%.

Натомість експорт по основних молочних групах знизився в межах 9–40%, а саме:

  • молока та вершків незгущених знизилися на 21,3% — до 12 млн. дол.,
  • згущеного молока — на 27,5% до 55,7 млн. дол.,
  • вершкового масла — на 36,5% до 49 млн. дол.

Приріст експорту відзначено лише по сироватці — плюс 21,5%, до 22,3 млн. дол. Через привабливі ціни на світовому ринку експорт казеїну у грошовому вираженні торік зріс на 161,8%. Що принесло Україні 38 млн. дол.

Загалом експорт молочних продуктів у 2020-му році скоротився на 17,3% — 226,6 млн. дол., а імпорт зріс на 99,9% — 304,2 млн. дол.  або на 113% у натуральному виразі.

Поряд зі скороченням поголів’я корів та виробництва молока, це свідчить про те, що  вітчизняна молочна галузь продовжує заглиблення в молочну кризу.

AgriGator

Відповісти

Ваш email не публікується