На ринках країн ASEAN українському яблуку цьогоріч складно конкурувати з китайським

Яблуко з Китаю в цьому році дуже серйозно ускладнило постачання європейського і американського яблука на ринки Південно-Східної Азії, зокрема в такі країни як Сінгапур, Індонезія і Малайзія.

Про це повідомляє проект EastFruit.

«Високий урожай яблука в Китаї збігся із забороною на постачання китайського яблука на ринок Росії, яка традиційно входить в число двох-трьох найбільших імпортерів китайського яблука. Ситуацію посилило зниження виробництва яблука в Європі, особливо в Польщі та Україні. І на додаток до всього рекордний урожай яблука зібрали садівники в США – країні, яка є головним постачальником преміального яблука на ринки країн ASEAN», – описує ситуацію Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО).

«В результаті, пропозиція і дешевих яблук з Китаю, і преміального яблука з США різко зросла, і ціни сильно впали. Паралельно, оптові ціни на яблуко експортних сортів, таких як «Голден Делішез» і «Гала» в Україні та Польщі зросли більш ніж в півтора рази, що зробило поставки в цей регіон практично безглуздими. Відповідно, експорт здійснювали тільки ті компанії, які розуміли стратегічну перспективність даних ринків збуту і необхідність підтримування відносин з азіатськими імпортерами фруктів, хоча вони і могли продавати яблуко дорожче на внутрішньому ринку», – зазначає Андрій Ярмак.

На думку експерта, ситуація цілком може змінитися кардинально вже в наступному сезоні, якщо урожай яблука в ЄС і Україні повернеться до звичайного рівня. Також, з огляду на триваюче розширення площ яблуневих садових в таких країнах, як Україна, Молдова, Росія, Білорусь, Грузія, Узбекистан, Таджикистан, Киргизстан і Казахстан, загальна ситуація з пропозицією яблука в регіоні може знову стати вельми напруженою. Адже всі ці країни мають великий відсоток молодих інтенсивних і напівінтенсивних садів, які лише починають вступати в плодоношення. А значить обсяг пропозиції буде рости при повній відсутності навіть натяку на значне зростання попиту на яблуко на внутрішніх ринках цих країн.

Джерело https://ukrainefood.org

Відповісти

Ваш email не публікується