Створено безпілотник з крилами із голубиного пір’я

Американські інженери створили безпілотник літакового типу з крилами, що складаються зі справжнього голубиного пір’я. За допомогою робота можливо досліджувати особливості польоту голубів і вплив на нього пір’я, – повідомляє Agri-gator

Вчені опублікували дві статті з такими дослідженнями: в одній з них, опублікованій в Science Robotics вони показали, що голуби можуть використовувати зап’ястя і пальці крил для швидких і точних поворотів під час польоту, а в іншій, яка була опублікована в Science, вони з’ясували, що крила утворюють єдину поверхню без розривів, завдяки наявності на пір’ї мікроструктур, що діють подібно застібці.

У сучасній авіації для маневрування в польоті використовуються закрилки, предкрилки і інші поверхні, що відхиляються. Наприклад, відхиляючи закрилки в різних напрямках, літак може кренитися в потрібну сторону. Птахи ж під час польоту маневрують більш складним чином, змінюючи саму форму крил. В авіації ця концепція частково застосовується на літаках зі змінюваною стрілкою, проте на них консолі крила відхиляються синхронно – часто змінне відхилення механічно неможливо через особливості конструкції. Крім того, істотний вплив на політ птахів надає форма і поверхня їх пір’я.
Читайте також: Майбутнє запилення: робобджола з м’якими «м’язами» здійснила керований політ
Деякі авіаконструктори пропонують застосовувати елементи, аналогічні частинам пташиних крил, в літакобудуванні, однак докладне вивчення механізмів управління польотом у птахів утруднене і часто зводиться до моделювання або пасивному спостереженню за птахами. Інженери з Стенфордського університету під керівництвом Девіда Лентінка створили зі справжнього голубиного пір’я безпілотник літакового типу з механізованим крилом змінної форми, що дозволяє проводити активні дослідження з крилами птахів.

Інженери провели кілька первинних експериментів. Наприклад, вони показали, що, складаючи одну з консолей крила, безпілотник може кренитися в потрібну сторону. Відхилення зап’ястя крила дозволяє надавати великий вплив на політ, а відхилення пальця швидше годиться для невеликого і точного маневрування.
Навіть великі авіабудівні концерни пропонують застосовувати в літаках елементи, схожі із пір’ям. Наприклад, в минулому році Airbus показав концепт пасажирського літака з законцовками крила і хвостовим оперенням, яке за формою нагадує пір’я птахів.
Agri-gator 

Відповісти

Ваш email не публікується