Анна Морозова: Розпочинати вихід на експортні ринки варто з невеликими партіями продукції

0 67

Дуже багато малих та середніх сільгоспвиробників сьогодні навчаються, спілкуються та починають конкурувати між собою. Про це зазначила завсектору підтримки експорту вітчизняної агропродукції Мінагрополітики України Анна Морозова в ефірі АгроФМ. Деталі – читайте на Agri-Gator.

На думку Анни Морозової, чим більше сільгоспвиробників буде вирощувати ідентичну сільгосппродукцію, тим більше вони між собою почнуть конкурувати за іншими показниками: якістю, сервісом тощо.

«Тобто якщо два виробники вирощують лохину, то вони можуть конкурувати між собою за ціною, що буде вигідно покупцеві. Або такі виробники можуть домовитися між собою і разом покращувати сервіс. Це може бути пакування, виробництво сумісних продуктів.

Також вони можуть поділити ринок з точки зору домовленостей: припустимо один ритейл одного виробника, а інший – другого. Таким чином вони зможуть домогтися збереження ринкової ціни»,- зазначила представник профільного міністерства.

Вона також підкреслила, що показник експорту агропродукції є також й показником українського внутрішнього ритейлу. «Чому? Якщо ми хочемо розвивати експорт ми маємо розуміти, що такі продукти, як, наприклад, ягоди є дуже чутливими до переміщення. Внутрішній ринок збуту так само хоче їсти свіжу ягоду і якщо боротися просто за вихід на експорт, то може так трапитися, що продукт просто буде неконкурентним за ціною. В такому випадку варто боротися за якість продукції. Продукція має бути стовідсотково якісною. Коли у виробника є якість це означає, що він має рівень собівартості. Якщо ми маємо собівартість своєї продукції, то ми вже можемо розраховувати свої фінанси для подальшої реалізації»,- зазначила фахівець.

Вона також порекомендувала первинним експортерам розпочинати з невеликих партій, адже є питання пов’язані з митним оформленням, доставкою вантажів до кінцевого споживача тощо. «Виробникам треба пройти увесь цей шлях у разі, якщо вони бажають стати експортерами. Також для експортера дуже важливо розробити покроковий бізнес-план»,- підкреслила Анна Морозова.

Вона також повідомила, що на сьогодні Україна має лідируючи позиції у світі за експортом м’яса, соєвої олії та ячменю. «І ми їх не залишаємо і це дуже добре, адже ми є країною яка не тільки зберігає, але й нарощує обсяги експорту цих продуктів»,- розповіла Анна Морозова.

Agri-Gator

 

Дізнавайтесь першими всі найсвіжіші аграрні новини України на нашій сторінці в Facebook, на каналі Telegram, а також підписуйтесь на Агрігатор у Твіттер. - Facebook Twitter Telegram

Відповісти

Ваш email не публікується