Глобальні виклики зернового ринку: як брокери справляються з кризами та які тенденції визначатимуть розвиток торгівлі — AgroPortal.ua

Які напрямки торгівлі зерновими зараз найбільш вигідні для українських аграріїв?

Дмитро Верлан: Пропоную розглянути найбільш вигідні напрямки для українського експорту зернових і олійних культур за видами транспорту та по країнах.

  • Морський транспорт. Після припинення дії «зернового коридору» Україна створила і захистила власний морський коридор у Чорному морі, який із серпня 2023 року забезпечив експорт близько 36 млн т вантажів, з яких 23 млн т становила агропродукція. Це перевищує показники попередньої «зернової ініціативи».

Крім того, важливу роль в експорті відіграють дунайські порти, такі як Ізмаїл та Рені, особливо у співпраці з румунським портом Констанца. Наприклад, за даними Мінвідновлення, у 2023 році через Констанцу було перевантажено 13 млн т українського зерна, що склало близько 40% від загального обсягу перевалки порту.

Основними напрямками морського експорту зерна з України є країни Азії (переважно Китай, Індонезія, Туреччина, Індія та Саудівська Аравія), Африки (Єгипет, Туніс і Лівія) та Європи (Іспанія, Нідерланди та Італія).

  • Автомобільний транспорт. Експорт агропродукції автомобільним транспортом через західні кордони України демонструє зростання, особливо з лютого – березня 2022 року. Основними імпортерами автомобільного експорту є сусіди України: Польща, Румунія, Угорщина та Молдова.

Основними експортованими товарами є соняшникова олія та соєві боби. Ринкові тарифи на транспортування варіюються залежно від напрямку та попиту на перевезення, і за злагодженої роботи логістики є можливість доставити зерно із західних регіонів України навіть до північної Італії, а соняшникову олію — до Іспанії. Звичайно, йдеться про відносно невеликі обсяги.

Залізничний транспорт. За даними Мінагрополітики, залізничний експорт сільськогосподарської продукції з України у 2023 році порівняно з попереднім роком скоротився на 33% і становив 6,23 млн т. Зменшення обсягів пов’язане з логістичними труднощами (зокрема, різними коліями) та обмеженнями (введення ембарго на імпорт агропродукції з України) з боку 5 країн ЄС — Польщі, Румунії, Болгарії, Угорщини та Словаччини.

Водночас залізничний транспорт залишається важливою ланкою в зерновому експортному ланцюжку всередині країни, особливо в напрямку портів Великої Одеси та частково терміналів порту Ізмаїл.


Джерело http://agroportal.ua

Відповісти

Ваш email не публікується

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra