Україна більше не є ключовим гравцем на глобальному ринку соняшникової олії — аналітик – Latifundist
Україна більше не є ключовим гравцем на глобальному ринку соняшникової олії, тоді як ринок олій став гнучкішим і більш залежним від макроекономічних факторів. Про це під час онлайн-зустрічі Trend&Hedge Club заявив Сергій Репецький, партнер Sunstone Brokers, пише ASAP Agri.
За його словами, попит на українську соняшникову олію з боку Європи залишається під питанням через конкуренцію з іншими оліями. Схожа ситуація спостерігається і в Китаї. Єдиним стабільним покупцем залишається Індія, яка імпортує 250–300 тис. т на місяць, попри великий спред із соєвою олією. Водночас в Індії тривають обговорення можливого підвищення імпортного мита на соняшникову олію, що може знизити апетит до закупівель.
Репецький зазначив, що підтримати попит на українську соняшникову олію може зменшення пропозиції російської продукції через низькі запаси соняшнику. Окрім того, «якщо курс рубля продовжить зміцнюватися, російські експортери можуть тимчасово призупинити продажі, що створить додаткові можливості для України на ринку Індії та Туреччини».
Щодо цінових прогнозів, Репецький вважає, що до 1 квітня малоймовірно побачити ціни вище 1230$/т на базисі CIF India і вище 1140$/т на базисі FOB POC.
-
- Перші форвардні котирування соняшнику нового врожаю (46% олійності) обговорюються на рівні 500–520$/т з ПДВ.
Євгенія Тулаїнова, Latifundist.com, 2025 р.