Три місяці від ідеї до реалізації: на Закарпатті ветерани ЗСУ заснували крафтове виробництво — AgroPortal.ua
Когорта крафтових виробників м’ясної продукції поповнилася, до неї нещодавно приєдналося ТОВ «Вуйко Еко» з Ужгорода. Засновники бізнесу — ветерани ЗСУ, звільнені за станом здоров’я у 2024 році.
Василь Поприк (позивний «Вуйко»), Віктор Суліма (позивний «Грузин»), Владислав Опаленик (позивний «Директор») були раніше знайомі, двоє з них навіть служили в одній бригаді.
Засновники ТОВ «Вуйко Еко» розповіли AgroPortal.ua про те, як виникла ідея заснувати власну справу, і чому саме зупинились на виробництві ковбас та м’ясної продукції.
«Знаючи ставлення державних органів до проблем ветеранів, я ще в госпіталі мав ідею саме з ветеранами організувати власну справу. Ідея — про команду однодумців-ветеранів у складі 25-30 осіб, яка формує чіткий образ масштабу бізнесу, де люди працюють разом, підтримуючи один одного», — розповідає Василь Поприк.
Ще до початку повномасштабного вторгнення Віктор Суліма з дружиною мав задум розпочати власну справу. Весною, після звільнення з лав ЗСУ, «Вуйко» запропонував йому долучитись до відкриття власної справи з виробництва закарпатських делікатесів. Ідея сподобалась. З «Вуйком» вони були знайомі багато років, пройшли разом дві революції, а «Директор» — його шовгор.
«Я воював у 33-й бригаді, яка формувалася у Закарпатській області. А «Вуйко» і «Грузин» — у 2022 році у різних, а з минулого року і до списання — в одній, 67-й бригаді. Після важкого поранення я майже рік лікувався в госпіталях. І за цей час було багато думок про те, чим зайнятися після повернення до цивільного життя. До війни я багато років працював у сфері громадського харчування. Тому в голові крутилася ідея щодо даного напряму», — пригадує Владислав Опаленик.
Особливість продукції ТОВ «Вуйко Еко» в тому, що вся вона виготовлена вручну, без додавання консервантів, має високу якість і унікальний смак.
Василь Поприк визначає принципи, яких виробники постійно дотримуються у своїй роботі:
- Автентичність смаку та технології. Смакові якості, унікальність технологій (копчення на дровах, ручна робота). Люди хочуть справжнього, оригінального смаку, який складно знайти серед комерційної продукції.
- Чистота та якість. Робота без консервантів і добавок, екологічний натуральний продукт.
«Військовий досвід навчив нас точності, акуратності та чіткій організації. Я підходжу до процесу виробництва так само серйозно і відповідально, як ставився би до завдання командира», — наголошує крафтяр.
На даний час обсяг виробництва сягає 200 кг на місяць, сировину закуповують лише сертифіковану, адже якість для виробників є принциповим питанням. В асортименті ТОВ «Вуйко Еко» — пікниця, домашня ковбаса, сервелат, м’ясо копчене, тушонка зі свинини, сало копчене, солене, ребра копчені, бекон. Та серед покупців найбільшою популярністю користуються пікниця, бекон і домашня ковбаса. За потреби виробники можуть зробити замовлення за індивідуальними побажаннями клієнта.
Сьогодні свою продукцію ТОВ «Вуйко Еко» реалізує в Ужгороді та наближених селищах. Також приймають замовлення онлайн, всю інформацію про асортимент розміщують на своїй сторінці у Facebook.
Підприємці зізнаються, що мають навіть запити на свою продукцію з Європи та США, але на даному етапі ці ринки для них поки недосяжні. Маючи багато планів та ідей щодо розширення асортименту та масштабування виробництва, побратими продовжують працювати, щоб незабаром порадувати своїх клієнтів смачними новинками.
Тетяна Ярмоленко, AgroPortal.ua