Дрібним і середнім фермерам рентабельно возити збіжжя в ЄС автотранспортом — думка – КУРКУЛЬ

 

Нещодавні переговори українських урядовців з польськими перевізниками не принесли успіху. Останні вже понад тиждень продовжують блокувати три найбільші пункти пропуску на кордоні з Польщею. Від цієї блокади найбільше страждають дрібні та середні фермери.

Про це розповів власник агропідприємства з Житомирщини Ігор Туревич в інтерв’ю «З української сторони кілометрові черги, а з польської — авто на українських номерах зводять з автобанів на платні паркінги. Тиждень блокади на кордоні» на Latifundist.com.

Фермер розповів, що до країн Балтії він возить автотранспортом кукурудзу, ріпак та пшеницю.

«Як тільки поляки у квітні цього року ввели імпортний бан на українську агропродукцію, то ми почали возити свій врожай на Клайпеду. А там вже наші покупці або реалізовували їх на внутрішній ринок, або перевантажували і продавали в інші країни», — пояснив Ігор Туревич.

Назад, за його словами, везуть мінеральні добрива та кормові добавки для свого виробництва, щоб зекономити трохи на логістиці та зробити свій товар якомога дешевше, або машини йшли з найманим вантажем.

Також фермер запевняє, що дрібному фермеру вигідніше користуватись автотранспортом, а не залізницею:

  • по-перше, залізничний транспорт зараз майже корелюється з ціною автотранспорту;
  • по-друге, поляки повільно обробляють залізничний транспорт — на кордоні продавець потрапляє в часову прірву і невідомо коли товар потрапить до покупця і коли ти отримаєш за нього кошти;
  • по-третє, якщо за період простою вагон був неякісно закритим, або ще щось трапилося і зерно втратило якість, то поляки його не пропустять і повернуть назад.

«Залізничними перевезеннями зараз займаються великі компанії, які побудували на західних кордонах перевантажувальні термінали. Середній і дрібний фермер не може користуватися цією опцією — його туди навіть не пускають. Та якщо і пускають, то середня ставка перевалки з широкої на вузьку колію обходиться у €18-25/т. А тепер порахуємо, якщо кукурудза коштує на кордоні €125/т, вартість доставки до кордону в середньому €25/т, то в господарствах вона повинна коштувати €65-75/т. Стоїть питання, чи є сенс її вирощувати?», — підсумував Ігор Туревич.

 

© Юлія Немцева, Kurkul.com, 2023 р.


Джерело https://kurkul.com

Відповісти

Ваш email не публікується

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra