Блокада українсько-польського кордону: трейдери і аграрії розповіли про ситуацію на пунктах пропуску – Latifundist

Станом на 9:00 7 листопада на пунктах пропуску «Ягодин-Дорохуськ», «Краківець-Корчова», «Рава-Руська-Хребене», які блокують польські перевізники, в черзі знаходяться 2138 вантажівок з українською сільгосппродукцією. Українські трейдери повідомляють, що черги розтягнулися на декілька тижнів.

 

Остап Іванчина, менеджер з продажів агрофірми Білий Стік, розповів Latifundist.com, що зараз у компанії близько 30 машин з ріпаком стоять в чергах на Польшу, там все буквально зупинилося.

 

 

«Зараз черги розтягнулися на 14-15 днів. Вчора, за даними Укртрансбезпеки, Ягодин пропустив 16 автомобілів. Це мізер. Наразі проблеми немає, але якщо так продовжиться ще кілька діб, то проблема з чергами зʼявиться. Машини стоять завантажені, перевізники почнуть вимагати доплату», — говорить Остап Іванчина.

 

 

Він зазначає, що оскільки машина замитнена, в разі повернення її назад, необхідно анулювати декларації та оплатити як мінімум половину фрахту перевізнику.

 

За словами Іванчини, така ситуація була у квітні 2023 року, коли фактично зупинився рух на українсько-польському кордоні і вантажівки з кукурудзою довелося розвантажувати в Україні.

 

Іванчина додав, що зараз доставка вантажів до європейських країн коштує близько 100 євро за тонну. Компанія возить ріпак до Латвії та Чехії.

 

 

«Ми ще не приступали до вивозу кукурудзи і пшениці, бо вони не рахуються. Ріпак рахується попри все, навіть з тим фрахтом, що зараз», — каже Остап Іванчина.

 

 

Генеральний директор UGTC TRADE Ігор Вовченко розповів, що черги на українсько-польському кордоні можуть розтягнутися до чотирьох тижнів.

 

 

«Між водіями поширюється думка, що будуть пропускати одне авто за одну годину. У нас пʼять авто стоїть у черзі», — говорить Вовченко.

 

 

За словами трейдера, останнім часом фрахт до Клайпеди виріс на 40 євро — з 80 до 120 євро (з Полтавської області).

 

 

«Ця історія поширюється на три пропускні переходи. Наразі на двох пропускають по одній машині на годину — це крапля в морі. Якщо це буде два дні, або нехай тиждень, то це ще якось можна витримати. Але якщо триватиме, як обіцяють, два місяці, то це буде катастрофа», — розповідає представник трейдингової компанії в одній із країн Балтії.

 

 

Він вважає, що доставка вантажівками для країн Балтії — це найкращий варіант, що якось рахується. Залізниця —це дві перестановки колісних пар, тобто додаткові затрати.

 

 

«Контейнери — ми порахували, це 175 доларів на тонні. Єдина опція — авто. Зараз вартість доставки тонни ріпаку до Риги коштує біля 100 євро автівками. Якщо введуть заборону, то ми не зможемо нормально імпортувати з України», — зазначив трейдер.

 

 

Нагадаємо, польські перевізники анонсували двомісячну блокаду кордону з Україною. Уряд отримав через посольство перелік вимог від них:

 

    • повернути дозвільну систему для українських перевізників на перетин кордону із Польщею, яку скасували із початком «транспортного безвізу» в червні 2022 року;

 

    • посилити для іноземних перевізників правила перевезень за ЄКМТ та заборонити українським перевізникам реєструвати компанії в Польщі.

 

    • можливсть мати мати окремі черги на всіх кордонах для порожніх фур, у Є-черзі для авто на номерах ЄС та отримати доступ до української системи «Шлях».

 


Джерело https://latifundist.com

Відповісти

Ваш email не публікується

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra