Тенденції розвитку крафтового ринку України — AgroPortal.ua

Зараз крафтовий ринок в Україні переживає значний розвиток. Як засновниця маркетплейсу «Товариство Крафту», я бачу, як цей ринок не лише росте, але й еволюціонує, відповідаючи на нові потреби споживачів та виклики сучасності.

Які тренди формують ринок сьогодні та як вони можуть вплинути на бізнес? Ми провели опитування серед 84 інтернет-користувачів та використали власний досвід управління маркетплейсом крафтових продуктів, щоб допомогти зрозуміти, куди рухається ринок.

Від патріотичних настроїв, викликаних війною, до росту попиту на здорові продукти — ці тенденції не просто змінюють купівельні звички людей, але і створюють можливості для крафтярів.

Чому люди обирають крафтові товари?

Велика увага до деталей, якість інгредієнтів та виробництво «як для себе» — це не лише ознаки крафтових продуктів, але і те, що шукає сучасний споживач. Але чи цього достатньо? У цьому розділі ми зібрали головні інсайти та рекомендації, які допоможуть зрозуміти, що саме цікавить покупців, і як зробити продукт ще більш привабливим.

  • Тренд 1. Якість та користь. Найпоширенішою причиною покупки крафтових товарів є висока якість і користь таких продуктів. Цей фактор був згаданий у 54,8% відповідей нашого опитування. То й не дивно, адже «по-домашньому» у нас стійко асоціюється із найсмачнішим, як у мами чи бабусі. Ви, як крафтовий виробник, можете використовувати це у маркетингу ваших товарів. Зокрема, акцентувати увагу на високій якості та корисних властивостях ваших продуктів, підкріплюючи це фактами та сертифікатами. Створюйте детальні описи продуктів, розповідайте та показуйте використані інгредієнти, технології виробництва та корисні властивості. Чим більше відкритості, тим краще!
  • Тренд 2. Підтримка місцевих виробників. Люди хочуть підтримувати місцевих виробників, купуючи їхню продукцію, то дайте їм для цього привід! Зверніть увагу на вашу історію та місію. Люди хочуть знати, кого вони підтримують. Розкажіть про вашу команду, процес виробництва та як ви взаємодієте з місцевою спільнотою. Такі соцмережі як ТікТок стануть чудовим майданчиком для цього.
  • Тренд 3. Ексклюзивність та автентичність. Покупці шукають унікальні продукти, яких немає в супермаркетах. Скористайтеся цим, підбираючи товари для розширення вашого асортименту. Наприклад, можна замість сиру рікотта готувати українську вурду. Також цей тренд можна використати, щоб підкреслити унікальність вашого продукту. Ви можете використовувати фрази типу «Ви не знайдете це в супермаркеті» або «Ексклюзивно в нашому магазині» у своїх рекламних кампаніях.

З огляду на тренди, які вказують на високу якість і підтримку місцевого виробництва, крафтовий ринок має великий потенціал для росту. Це ваш шанс як виробника зосередити маркетинг на цих ключових аспектах. Роблячи це, ви не тільки залучите нових клієнтів, але і збільшите продажі від існуючих.

Ключові категорії товарів на крафтовому ринку

Розуміння того, які категорії товарів є найбільш популярними, може бути вирішальним фактором для успіху на крафтовому ринку. Зі свого досвіду ведення маркетплейсу «Товариство Крафту» ми виявили, що певні категорії товарів завжди знаходяться в центрі уваги споживачів. Далі пропонуємо детально розглянути кожну з них. А раптом надихнемо вас до створення дечого цікавого!

  • Сири  — це найбільш популярна категорія на нашому сайті. Велику увагу споживачів до крафтових молочних продуктів показало і наше опитування — аж 81% людей купують ці товари у малих виробників. Також у «Товаристві Крафту» ми помітили, що сири з унікальними смаками або тими, які виготовлені за особливими технологіями, завжди привертають більше уваги. Зокрема, нашим лідером продажів серед сирів є «Будз», виготовлений за традиційним українським рецептом. Також дуже популярною є гуцульська бриндзя.
  • Варення та соуси. У цій категорії також зберігається тенденція до покупки унікальних товарів, яких ви не знайдете в супермаркеті. Так, найпопулярнішим нашим варенням є варення із молодих соснових шишок. Це незвично, погодьтесь! Серед соусів користувачі часто купують ягідні, як-от смородинові чи вишневі, а також хітом на нашому сайті є традиційна аджика з горіхами. Тобто якщо ви хочете зайнятись виробництвом варення чи соусів або уже маєте певний асортимент, подумайте над додаванням до вашої лінійки товарів кількох цікавих позицій.
  • Пастила. Якщо ви зараз введете у пошуку Інстаграму слово «пастила», то знайдете величезну кількість виробників цього фруктового смаколика. Воно і не дивно, бо для початку такого ремісничого бізнесу вам потрібна сушарка, сировина і бажання робити смакоту. Але і поціновувачів пастили в Україні доволі багато. Отож ідея для бізнесу чи розширення лінійки цікава, але готуйтесь до жорсткої конкуренції!
  • Чаї. Чай можна сміливо зарахувати до продуктів щоденного вжитку, однак, незважаючи на це, знайти якісний трав’яний чай у звичайному супермаркеті — це що той виклик. Зате крафтярі тут завжди готові запропонувати величезний вибір трав’яних зборів навіть для найвибагливіших. Також на нашому маркетплейсі часто купують сушені трави окремо, як-от гісоп, шавлію, ромашку тощо. Окрім того, чаї чудово комбінуються із іншими продуктами для створення наборів. Наприклад, із медом, солодощами, варенням.
  • Подарункові набори. Подарункові набори завжди є відмінним вибором для тих, хто хоче зробити особливий подарунок. У «Товаристві Крафту» ми пропонуємо набори, які можуть включати різні категорії продуктів: від горішків, меду і чаїв до алкоголю та наборів для ванн. Це не тільки зручно для покупця, але і дозволяє виробникам показати свої продукти в контексті, що може привернути додаткову увагу до інших товарів.

Взагалі подарункові набори чи дегустаційні сети — це чудова можливість продати більше товарів, а також познайомити ваших постійних покупців із усім асортиментом. До того ж тут ви можете партнеритись з іншими виробниками і таким чином залучати лояльних клієнтів із інших ніш. Простір для фантазії тут дуже широкий!

Де люди купують крафтові та фермерські товари

Ви, безумовно, ставили собі запитання: «Де я можу знайти своїх покупців?». І це супер, адже розуміння, де ваші потенційні покупці зазвичай шукають крафтові та фермерські продукти, може допомогти вам ефективно планувати свої маркетингові кампанії та розширювати бізнес. Давайте розглянемо, які канали продажу є найпопулярнішими та що це означає для вас як для крафтового виробника.

  • Базари як традиційний канал продажу. Базари залишаються найпопулярнішим місцем для покупки крафтових та фермерських продуктів згідно з 58,3% від усіх відповідей. Ось що каже одна з респонденток: «Я не готова платити за доставку. Мені це нецікаво. Більше подобається індивідуальний підхід і спілкування з локальними продавцями. Зазвичай я замовляю доставкою лише спаржу, а так у магазинів є вайбер-чати, куди я пишу, що мені потрібно, і забираю. Це як улюблений бариста, який знає все про тебе і розуміє твій настрій». Звісно, наше опитування не є вичерпним, а лише дає певні вектори, однак така тенденція підкреслює важливість базарів як традиційного каналу продажу, який варто розглядати під час планування каналів збуту. Не обов’язково відкривати свою «точку» на місцевому ринку, однак постачати товари до існуючих магазинів може бути непоганою ідеєю.
  • Не забувайте також про ярмарки. Вони є чудовою альтернативою базарам та ще й вимагають значно менше ресурсу — приїхали, розклали товар, продали, поїхали. Наші виробники підтверджують, що участь у ярмарках дає можливість продати тижневі обсяги продукції за години. Однак готуйте великі партії товарів, щоб не розпродатись занадто швидко.
  • Спеціалізовані крафтові магазини. Спеціалізовані магазини, які продають крафтові, локальні, органічні та фермерські продукти, посідають друге місце з 44% відгуків. Знову ж таки це підкреслює, що, незважаючи на діджиталізацію, є ще велика кількість людей, які хочуть на власні очі бачити товари, спілкуватись із продавцями.
  • Соцмережі та інтернет-платформи. Інтернет-платформи включно з соціальними мережами, сайтами виробників та інші онлайн-ресурси зібрали сумарно 43% голосів респондентів. Це свідчить, що роль інтернету в покупках крафтових та фермерських продуктів зростає. Найкраще тут працюватимуть, звісно, соцмережі, де ви зможете показати свою внутрішню кухню, цінності та отримати таким чином велику кількість лояльних покупців. Ось що каже про це засновниця «Сироварні Кравцових» Анна Кравцова: «Ми продаємо наші сири через Інстаграм, маркетплейси та місцевий Телеграм-канал нашого села та по області. Поки що ефективніше за все працює Телеграм-канал. Продажі через інтернет зараз дуже актуальні для нас через можливість охопити більшу кількість клієнтів, однак важливо донести людині необхідність купити сир саме у нас».

Тепер, коли ви знаєте, де ваші покупці шукають крафтові та фермерські продукти, вам легше буде визначити свою маркетингову стратегію. Не забувайте про традиційні базари та ярмарки, але також розгляньте можливість розширення через спеціалізовані магазини та онлайн-платформи.

Кожен канал має свої переваги: базари дають можливість безпосереднього контакту з покупцями, спеціалізовані магазини приваблюють поціновувачів якості, а інтернет дає доступ до широкої аудиторії. Вибирайте те, що найкраще підходить для вашого бренду, і не бійтеся експериментувати! Зробіть свій наступний крок з обдуманою стратегією, і ваш бізнес неодмінно процвітатиме.

Дарина Дячок, засновниця платформи «Товариство Крафту», де зібрані бренди фермерських та крафтових продуктів

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.


Джерело http://agroportal.ua

Відповісти

Ваш email не публікується

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra