Попит на зелені сорти винограду без кісточок зростатиме – EastFruit
Згідно з недавнім звітом Rabobank, світовий експорт столового винограду в минулому сезоні знизився, але галузь продовжує зростати. Експерти банку наголошують, що країни – глобальні постачальники винограду стикаються з такими серйозними викликами, як зміна клімату і зростання виробничих витрат, що змушує їх активно домагатися підвищення ефективності. Що стосується попиту, то спостерігається стійке зростання популярності зелених сортів винограду без кісточок, передає EastFruit з посиланням на FreshFruitPortal.
Незважаючи на 5-відсоткове скорочення світового експорту в сезоні 2022/23 року, багато країн стратегічно коригують свої методи виробництва, щоб задовольнити ринковий попит і оптимізувати операційну ефективність. “Це був другий за величиною світовий експорт столового винограду в історії, його перевершив тільки попередній сезон 2021/22. Ми очікуємо, що тенденція зростання експорту, що спостерігалася за останнє десятиліття, збережеться і найближчими роками”, – говорить Гонсало Салінас, старший аналітик Rabobank.
Нерівномірність погодних умов являє собою одну з головних проблем для ключових постачальників винограду в різних регіонах. У Чилі, наприклад, експорт скоротився на 18%, що пояснюється масовим викорчовуванням площ під низьковрожайними сортами. Навпаки, Перу минулого сезону стала провідним експортером, відвантаживши майже 600 000 тонн винограду, попри те, що зіткнулася з логістичними перебоями, спричиненими політичними протестами на початку цього року.
Rabobank зазначає, що зростання цін на основних ринках призначення змінює ландшафт роздрібної торгівлі, перевага віддається зеленим сортам винограду без кісточок. “Хоча на деяких ринках спостерігається невелике зниження пропозиції винограду, очікується контрольоване зростання”, – сказав Салінас.
Зазираючи в майбутнє, Rabobank прогнозує зміну асортименту сортів винограду: перевагу віддаватимуть зеленому винограду, а не червоному. Запатентовані сорти винограду, що вирізняються вищою врожайністю і поліпшеною якістю, готові посісти центральне місце в ланцюжку поставок у майбутні сезони, приносячи вигоди як виробникам, так і роздрібним торговцям, зазначено у звіті.