Боротьба з контрабандою спричинила зростання цін на олійні та зернові – Latifundist
Протягом останніх двох тижнів українська влада посилила контроль над контрабандними схемами в мілководних портах. В результаті стало абсолютно неможливо завантажувати судна з відкритими митними деклараціями для експортерів з 2-ю формою (оплата готівкою).
Про це повідомляє компанія Atria Brokers.
«Зараз це пекло майже для всіх експортерів. Це змусило частину продавців переключитись на покриття своїх спотових суден від фермерів за формою 1 (безготівковий розрахунок з постачальниками). Таким чином, фермери підхопили ініціативу і підвищили свої пропозиції. Ці втрати додаються до втрат від простою суден», — повідомляє компанія.
Деякі судна витрачали близько 3 тижнів, щоб увійти в Дунай через Сулинський канал. Причина в тому, що протягом кількох тижнів судноплавство по каналу було неможливим через погану погоду, і черга суден, що входили, збільшилася до 100.
Це відбувається на додаток до знижок, які покупці просять за продовження терміну, що значно перевищує згадані 8 днів, встановлені GAFTA. Добрий намір боротися з контрабандою, але дуже боляче б’є по найбільш чутливих трейдерах.
Нагадаємо, що станом на 13 жовтня ставки на перевезення кукурудзи коустерами 6 тис. т з портів Рені та Ізмаїл до східного узбережжя Італії знизилися на 3 $/т — до 65-68 $/т.