Названо ціну пшениці за умови стабільної роботи глибоководних портів — AgroPortal.ua

Україна конкурує на ринку зерна в умовах, коли логістика постійно дорожчає через ризики, пов’язані з війною.

Як повідомляють аналітики Barva Invest у Telegram, покупець прагне придбати за найнижчими цінами зерно, поставлене в порт імпортера.

«Тож відповідь на запитання «яка ціна мала б бути в порту»
залежить від усіх затрат, що переслідують зерно від моменту довезення до порту
експортера до порту імпортера. В період до повномасштабного вторгнення вартість
нашого фрахту була майже ідентичною до румунської, адже нам потрібно долати
майже однаковий шлях (як за протяжністю, так і за зборами в Босфорі)», —
пояснюють експерти.

Тож маємо «ідеальну» математику: C&F-Єгипет 256 $/т — 16
$/т (фрахт) — 10 $/т перевалка на судно = 230 $/т CPT-Одеса, підраховують фахівці.

І додають, що обстріли портової інфраструктури призводять до
зменшення кількості  судновласників, які
готові ризикувати екіпажем та судном, тож їх потрібно «заманювати» винагородами за
воєнні ризики.

«Через це фрахт з Одеси може бути значно дорожчий, ніж із
Констанци — 40 $/т проти 16 $/т. Перевалка в Одесі також дорожча, ніж у часи,
коли все працювало, як годинник, всі причали були розписані на тижні вперед, а
зерно накопичувалось на припортових елеваторах. Зараз все це — ризик, зумовлений
терором росії. Тож постійних затрат багато, а потік суден та безпекові заходи
обмежують завантаженість терміналів. Через це перевалка значно дорожча і зараз
коштує близько 27 $/т. На різних стадіях логістичного ланцюжка оператори ринку
закладають собі прибуток a.k.a. «за воєнні ризики», що виливається у додаткових
10-15 $/т», — додають Barva Invest.

Тож замість ідеальних 230 $/т зараз така математика:
C&F-Єгипет 256 $/т — 40 $/т (фрахт) — 27+ $/т перевалка на судно — 12 $/т
інші оператори ринку = 177 $/т CPT-Одеса.

«На такі ціни можна розраховувати, якщо морські порти
запрацюють хоча б на рівні, який був минулої осені (із зерновим коридором).
Поки з портів вийшло замало суден, і це лише перші кроки, а не повноцінна робота
портів, тож усі дотичні затрати значно вищі, що і буде відображатись на нижчих
закупівельних цінах», — вважають експерти.


Джерело http://agroportal.ua

Відповісти

Ваш email не публікується

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra