Найчастіші проблеми експортного зерна: хлорпірифос та псування в дорозі, — експертка – SuperAgronom

Від початку повномасштабного вторгнення Україна почала експортувати більше зерна в ЄС, й експортом зайнялися навіть невеликі агропідприємства, у яких раніше не було досвіду такої діяльності й вони, зокрема, не відпрацювали фактори експортних вимог до якості зерна.

Про це йдеться у матеріалі «Експерт по якості Cotecna Надія Миценко: Найчастіші проблеми експортного зерна — хлорпірифос та псування в дорозі» на Elevatorist.com.

Як зазначила Надія Миценко, експертка з якості зерна Cotecna UKRAINE Limited, на елеватори зерно надходить за вимогами договорів, які прописують показники якості згідно з ДСТУ «Технічні вимоги» та законодавства України. При цьому вимоги та законодавство ЄС не збігаються з вимогами в Україні, а вимоги контрактів часто можуть бути ще більш жорсткі навіть по відношенню до специфікацій ISO та ЄС регуляцій. Особливо різняться вимоги до показників безпеки.

Порівняння лімітів України та ЄС для пшениці
* — для зернових
** — ліміт, що був змінений для гармонізації із вимогами ЄС, але ця правка не відображена в документі ДСанПіН 8.8.1.2.3.4-000-2001, на який посилається ДСТУ 3768 ПШЕНИЦЯ ТУ
помаранчевим — ліміт більший, ніж за Кодексом, тому є у зоні ризику та підлягає моніторингу
червоним — ліміт більший, ніж в ЄС, тому є у зоні ризику та підлягає ретельному моніторингу

«Загалом больових точок в експорті українського зерна зараз багато, бо ми працюємо в ризикових умовах війни. Є проблеми зі зберіганням зерна, з логістикою, з контролем безпеки тощо. Всі ці фактори впливають на кінцеву якість продукції у місці приймання. Зараз дуже складно вчасно забезпечити всі необхідні умови в процесі постачання зерна. Витрати на забезпечення потрібної якості зерна зростають, тому не кожне підприємство може собі дозволити забезпечити належний поетапний контроль якості», — зауважила Надія Миценко.

За її словами, з безпекових проблем наразі можна виділити проблему з діючою речовиною хлорпірифос, який заборонено використовувати в Європі, але в Україні його ще використовують, і це може бути проблемою при експорті.

Також, зазначила експертка, можна виділити багато випадків псування вантажу в дорозі. На це впливають і довжина шляху, і час очікування до вивантаження, герметичність та придатність транспортних засобів, та інші фактори. Адже загалом ні судно, ні вагон, ні авто не придатні для довгострокового зберігання вантажу. При тривалому знаходженні зерна в транспорті без вентиляції і контролю температури відбувається пошарове псування вантажу.


Джерело https://superagronom.com

Відповісти

Ваш email не публікується

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra