Фрахт за панамакс з Чорноморська в напрямку Китаю складає 100$ за тонну — Spike Brokers – Latifundist
Все більше гравців українського ринку розглядають використання альтернативного морського коридору для експорту агропродукції.
Про це повідомляють аналітики Spike Brokers.
«Значний попит на морський фрахт з обмеженою пропозицією від судовласників змусив ринок почати з достатньо високих ставок. Індикації на фрахт судном класу хенді з Чорноморська на Іспанію складаються в районі 60$ за тонну. В той час, як фрахт за панамакс з Чорноморська в напрямку Китаю озвучується на рівні 100$ за тонну», — йдеться у повідомленні.
Аналітики зазначають, що в поточному контексті судовласники закладають не лише значні ризики, а також і в ставку денного простою судна. Так, простій панамаксу може сягати більше $100 тис. на добу.
Активність з використанням альтернативного морського коридору впливає також на стабілізацію ставок фрахту Дунаєм.
Ринкові ставки транспортування водним транспортом:
-
- Ізмаїл, Україна — Констанца, Румунія — 40-45€ (1-3 тис. тонн),
-
- Ізмаїл, Україна — Східна Італія — 65-70$ (4-6 тис. тонн),
-
- Ізмаїл, Україна — Греція — 55-57$ (3-4 тис. тонн),
-
- Чорноморськ — Іспанія — 60$ (25-35 тис. тонн),
-
- Чорноморськ — Китай — 100$ (55-65 тис. тонн).
Нагадаємо, першими тимчасово встановленим ВМС ЗСУ коридором скористалися балкери RESILENT AFRICA та AROYAT, які експортували понад 20 тис. т української агропродукції для країн Азії та Африки.