Блокування «шляхів солідарності» грає на руку росії, − Денис Марчук – Agravery
Штучні перешкоди, що створили західні країни-сусіди у роботі “шляхів солідарності”, зіграли на руку росії, яка активізувала блокування роботи “зернового коридору”. Про це заявив заступник голови Всеукраїнської Аграрної Ради Денис Марчук під час експертної дискусії «Конфронтація в «Шляхах солідарності»: український бізнес у пошуках рішень європейських проблем». У онлайн-заході також взяли участь представники центральних органів виконавчої влади, логістичних компаній, аграрних асоціацій та бізнесу.
За словами Дениса Марчука, перешкоди для транзиту українського збіжжя, зокрема через територію Польщі, залишаються у вигляді додаткових заходів контролю та фітосанітарних заходів на кордоні.
“Не всі в Європі з “обіймами” чекають на українське зерно. Ми бачимо негативну позицію західних країн-сусідів, яка, з їхнього боку, спричинила заборону 15 квітня імпорту збіжжя та створення проблем для його транзиту. Блокування “коридорів солідарності” грає на руку росії. Власне, після цих заборон ми побачили активізацію країни-агресора в частині спроб заблокувати роботу “зернового коридору”, – зазначив Денис Марчук.
На його думку, логічним виглядає рішенням Єврокомісії щодо надання фінансової підтримки польським фермерам, за умови повернення до минулорічних показників перетину кордону української агропродукції, як транзиту так і імпорту.
На сьогодні важливо продовжити роботу над розширенням можливостей “зернової угоди”. Логістика суходолом не зможе замінити морські шляхи, які й досі залишаються найефективнішим напрямком експорту.
“Через обмежений експорт аграрії не можуть розпродати власну продукцію, а ціни на неї в середині країни значно нижчі, ніж на світових ринках. Аграрії сьогодні працюють собі у збиток. Багато з них замислюються над доцільністю проведення посівної восени цього року. Тому, ми, як одна з найбільших асоціацій, працюємо над можливостями розширення вивозу агропродукції морськими шляхами. Зокрема, потрібно провести поглиблення гирла Бистре. У 2022 році такі роботи проводились і це збільшило можливості по проходу суден у дельті Дунаю”, – наголосив Денис Марчук.
Також потрібно дозволити рейдові перевалки біля порту Констанца. Перевантаж зерна з корабля на корабель без заходу у порт зменшить простої барж, додав заступник голови ВАР.
Нагадаємо, за рік роботи “Шляхів солідарності” Україна експортувала понад 32 млн тонн зернових та олійних культур. 2 травня Єврокомісія ввела заборону на імпорт низки сільськогосподарських товарів з України до п’яти країн ЄС: Польщі, Словаччини, Угорщини, Болгарії та Румунії, зі збереженням їх транзиту. Заборона діятиме до 15 вересня 2023 року.