Без ілюзій: як в Україні розвивається переробка — AgroPortal.ua

З обмеженим експортом зернових в українських виробників постала потреба розвивати переробку. Але, як виявилося, створювати переробні підприємства в країні під час війни, без іноземних інвестицій, із порожнім держбюджетом та відсутніми умовами для розвитку нових напрямів — практично неможливо.

Через нестабільну і незрозумілу ситуацію з експортом та низькі ціни на зернові сьогодні аграрії починають розглядати і прораховувати переробку. За інформацією компанії ProAgro Group, останні 3-4 місяці вони отримують багато запитів на бізнес-плани саме щодо аналітики в переробці.

«Забезпечення відповідного балансу обсягів виробництва і експорту як самого зерна, так і продуктів його переробки — від борошна до крохмалю, глютену, білків — все це дасть можливість галузі гідно пройти цей складний воєнний час», — зазначив перший заступник міністра аграрної політики і продовольства України Тарас Висоцький під час Grain Storage Forum ELEVATOR 2023.

Водночас директор ГС «Борошномели України»  Родіон Рибчинський, звернув увагу що діюча державна програма щодо створення й розвитку переробних підприємств передбачає максимальну суму для одного підприємства до 8 млн грн.

За його словами, не потрібно жити ілюзіями: держава чи міжнародні фонди не вкладатимуть кошти в будівництво великого переробного підприємства, якщо вони не виступатимуть як майбутній власник цих потужностей. До того ж, іншим країнам не потрібно вирощувати в Україні конкурента.

Цю думку підтримує й співвласник HD-group і GFSGROUP Борис Шестопалов, який зазначає, що жоден міжнародний фонд не інвестуватиме кошти в труби, які закопуються в землю.

Він додав, що значним трендом у переробці є біорозкладне паковання, яке робиться з крохмалю та заміняє пластик. За цим — майбутнє.

Та, незважаючи на продукт переробки, експерти радять виробникам ще на стадії написання бізнес-плану з організації переробки розпочинати з кінця ланцюга та насамперед вияснити: куди продавати продукцію, і хто буде її кінцевим споживачем. Крім того, варто пам’ятати, що, рухаючись в експортному напрямку, потрібно мати сильну внутрішню торговельну марку і продукт. Без цього буде складно виходити на світові ринки.

Людмила Лебідь, AgroPortal.ua


Джерело http://agroportal.ua

Відповісти

Ваш email не публікується

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra