Аграрії пропонують змінити механізм аукціонів з продажу послуг користування вагонами-зерновозами
УКАБ звернувся до Укрзалізниці, Мінагрополітики та Мінінфраструктури з пропозиціями щодо змін у підходах до механізму аукціонів продажу послуг користування вагонами-зерновозами власності АТ «Укрзалізниця», пише agronews.ua.
Як відомо, надання послуг з використання вагонів-зерновозів АТ «Укрзалізниця» з червня 2022 року відбувається шляхом періодичних аукціонів з виставлення відповідних лотів з метою отримання найвищих за ціною ставок від користувачів послуг. При цьому, більшість приватних власників вагонів-зерновозів також формують вартість використання їх вагонів на базі результатів цих аукціонів.
На аукціонах УЗ, які відбувалися у серпні та вересні 2022 року, лоти на використання вагонів зазвичай торгувалися з періодом навантаження вагонів в межах не більше наступних 30 днів відносно дати проведення аукціону.
В умовах високих надлишків зерна у виробників з минулого та поточного врожаю і диспропорції високого попиту та недостатньої пропозиції, за результатами проведених нещодавно аукціонів середня ставка використання вагону-зерновозу сягнула 11 224 грн/добу.
Тому виходячи з минулорічного досвіду, пропонуємо УЗ:
відновити практику виставлення на аукціони лотів з використання вагонів-зерновозів АТ «Укрзалізниця» з горизонтом навантаження до 2-3 місяців вперед від дати проведення аукціону задля зменшення дисбалансу попиту та пропозиції на залізничні вантажні перевезення зерна на експорт;з метою поліпшення планування перевізних процесів та зменшення спекуляцій, скоротити кінцевий термін проставлення електронної заявки для лотів з використання вагонів до максимум 3 діб після завершення аукціону або взагалі зобов’язати учасників аукціонів повідомляти про основні параметри планованого перевезення при подачі заявки на участь в аукціоні.