Через Польщу експортується 35% зернових вантажів, обсяги збережуться й надалі
За березень-серпень через сухопутні переходи було експортовано близько 5 млн т зернових. У динаміці формування вантажів польські прикордонні переходи приймають 35% всіх зернових вантажів. Також велика частка йде через Румунію.
Про це повідомив директор з комерційної роботи та логістики АТ «Укрзалізниця» Тимофій Мураховський під час Agro&Food Security Forum, який вібувся у Варшаві за організації «Співтовариства виробників і споживачів бобових України» та агенції «УкрАгроКонсалт».
«Після початку воєнної агресії росії загальний обсяг перевезень усіх видів вантажів «Укрзалізницею» упав у чотири рази. Структура експортних вантажів становила близько 37%. До цього зернова продукція здебільшого експортувалась через чорноморські порти, а сухопутні переходи мало використовувались як пункти передачі вантажів до ЄС», — розповідає Тимофій Мураховський.
За його словами, з початком війни все змінилося, оскільки були заблоковані порти, і всі вантажі поїхали на сухопутні переходи.
«Ми побачили, що європейський ринок, який до цього був збалансований на роботу зі своїми внутрішніми вантажами, не був готовий приймати обсяг, який почав надходити з України. Коли ж відновили роботу порти, більшість наших вантажовідправників переорієнтувалися знову на них, оскільки відстань доставки менша і швидкість краща», — зазначає Тимофій Мураховський.
Він додає, що незважаючи на роботу чорноморських портів, потоки, які йдуть на польські порти (Гданськ і Гдиня), будуть зберігатися. Для покращення експортних потоків «Укрзалізниця» працює там над відновленням інфраструктури.
«Є певна проблема з інфраструктурою, але ми, так само як і польські партнери, докладаємо багато зусиль, щоб це вирішити. Ми можемо сказати, що черга, яка була в перші місяці війни на 90 діб, зараз значно зменшилася.
Але залишається проблема з регуляторними факторами приймання вантажів на кордонах. Щоб вирішити її, потрібно зробити спільний пункт прийому, що дозволить пришвидшити прийом потягів на прикордонних переходах», — відзначає Тимофій Мураховський.
Наталія Помянська, AgroPortal.ua