Перше за час війни судно з зерном вийде з Одеси наступного тижня – AgroNews

Перший тестовий корабель з українським зерном вийде з порту Одеси наступного тижня — 14 липня. Про це розповів у ефірі національного телемарафону народний депутат Анатолій Урбанський, повідомляє УНІАН, пише agronews.ua.

«Кожного дня я зустрічаюся з трейдерськими компаніями, які дуже чекають на відкриття «великої Одеси», що значно покращить логістичні ланцюги для експорту нашого зерна. Що стосується перемовин, які зараз проходять на державному рівні між Україною і Туреччиною, — я чув, що наступного тижня, приблизно 14 липня, з порту Одеси зможе вийти один тестовий пароплав. І далі будемо дивитись, як це відбудеться. Ми всі маємо надію, що все пройде успішно, й тоді з кожним днем пароплавів буде виходити все більше і більше», — зазначив парламентар.

Крім того, як додав народний депутат, є ймовірність створення військового конвою, який супроводжуватиме зерновози до портів Туреччини.

«Скоріше за все, росія погодиться на такий конвой, якщо він буде виключно з боку Туреччини, з якою у неї дружні стосунки. Разом із тим серед трейдерів ходять чутки, що Туреччина хоче брати 20% від світової ціни на той товар, який буде знаходитись на наших торговельних судах. Конвой буде супроводжувати кораблі до турецьких портів, де зерно буде розвантажуватись і вже далі прямувати до інших країн. Тобто це додаткова вартість. Наскільки я знаю, на це навряд чи погодяться українські власники зерна», — зазначив Анатолій Урбанський.

За даними експертів Barva Invest, поки що незрозуміло, стосується ця інформація лише виводу з портів тих суден, які стоять там з лютого, чи повноцінного відкриття портів. У разі відновлення судоходства значні проблеми можуть виникнути із страхуванням суден — міжнародні компанії можуть відмовитись страхувати судна, що прямують до портів країни, що воює. В теорії розв’язувати цю проблему можуть допомогти міжнародні інституції, зокрема ООН, але про це поки що жодних деталей немає.

«Якщо ж страхуванням займатимуться приватні компанії, відповідно можемо очікувати, що вартість поставки судна буде значно вищою, ніж зазвичай (премія за ризики). Відповідно це зрізатиме частину ціни, яку побачить фермер. Крім того, будь-яка провокація з боку росії та удар по портовій інфраструктурі може різко збільшувати ці премії чи призводити до збоїв у поставках, що знову ж буде закладатись у ціну», — пояснили спеціалісти.

У Barva Invest підкреслили, що за оптимістичного розвитку сценарію (якщо експорт морем дійсно відновиться), це має призвести до зниження цін на світовій арені, але в Україні є всі причини до її росту. Річ у тому, що той колапс, який спостерігається на суходільному кордоні, віднімає у фермера надзвичайно велику частку від ціни. Тож у портах попри всі «але» ціна може виявитись відчутно кращою.


Джерело https://agronews.ua

Відповісти

Ваш email не публікується

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra