Розвиток ринку агрохімії в Україні у 2022: прогнози експертів – SuperAgronom

Наступний 2022 р. буде значно складнішим, ніж 2021 р., тому не варто очікувати навесні зниження цін на агрохімію.

Таку думку висловив керівник хімічного напрямку та бренду DEFENDA LNZ Group Сергій Борисов в інтерв’ю на Latifundist.com.

Він акцентував, що подорожчання продуктів відбувалося у три хвилі і почалося з початку року. Перша хвиля — це логістика. Вона спричинила підняття ціни на продукти з січня 2021 р.

«Цього сезону відбулося підвищення цін на логістику. Через пандемію логістичні ланцюжки у всьому світі були порушені. Збільшилися строки поставки товару через нестачу контейнерів. У результаті ціни на логістику піднялися в 4-5 разів. Звісно, це все не могло не відбитися на собівартості продукції. Залежно від продукту собівартість зросла на 10-15%. Чим дорожчий продукт, тим цей відсоток менший», — прокоментував він.

Друга хвиля, за словами експерта, — зменшення видобутку жовтого фосфору в Китаї. У серпні єдиний завод, який виробляє цю речовину, зменшив її обсяги втричі. Це пов’язано з екологічними нормами, бо видобуток жовтого фосфору є найтоксичнішим виробництвом у світі. Водночас жовтий фосфор є сировиною для гліфосату та інших продуктів. То ж що відбулося? А відбувся шалений ріст цін на гліфосат.

Сергій Борисов акцентував, що третє підняття цін зафіксоване у вересні, коли почалися проблеми на енергетичному ринку Китаю. Через нестачу електроенергії в Піднебесній обмежили виробництво діючих речовин і формуляцій. Заводи працюють тільки 2-3 дні на тиждень. Наприклад, якщо раніше завод виробляв 30 тис. л, то тепер — 5 тис. л. Але ж йому потрібно утримувати завод, персонал і обслуговувати саме виробництво. Тому витрати на це заклали у собівартість продукції. У результаті на окремі товари собівартість підвищилася у 5-6 разів.

«Це викликало нестачу діючих речовин і, відповідно, зрив контрактів. Сюди ж включаємо проблеми з логістикою і доходимо до висновку, що наступний 2022 р. буде значно складнішим. У Китаї зосереджено до 85% всієї світової агрохімії. Тому не варто очікувати навесні зниження цін на неї», — зауважив експерт.

Він акцентував, що компанія LNZ Group перед початком сезону планувала зростання продажів. Незважаючи на всі вищезазначені фактори, з цим завданням компанія впоралася і показала доволі непогані результати. Так, у грошовому еквіваленті LNZ Group виросла на 25% і на 15% — за площами, обробленими препаратами компанії.


Джерело https://superagronom.com

Відповісти

Ваш email не публікується