Вирощування жимолості має високі перспективи з комерційної точки зору – Катерина Звєрєва – Fruit-Ukraine

Жимолость в Україні все ще залишається нішевою ягодою. Культура вживання  жимолості тільки набирає обертів в Україні.  Поки що промислового ринку цієї ягоди ще не існує, але вона має високі перспективи з комерційної точки зору. Таку думку висловила  директорка з розвитку Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Катерина Звєрєва в коментарі виданню “Агравері“.

“Потрібно додати, що її шлях до вподобань споживача тільки починає формуватися як в Україні, так і закордоном. Жимолость вражає великою кількістю важливих і корисних компонентів. Серед них – комплекс вітамінів (А, В і С), органічні кислоти, цукру, дубильні речовини і пектини. Крім того, в жимолості присутній йод, мідь, кальцій і калій, а також натрій, залізо і невелика кількість фосфору», – зазначає Катерина Звєрєва.

Жимолость має певні переваги у вирощуванні, а саме – надранній термін дозрівання ягід, виключну морозостійкість, яка дозволяє витримувати весняні заморозки до -8°C.

«Сьогодні українські любителі жимолості активно експериментують з сортами для свіжого ринку, але найближче майбутнє вбачають за переробкою цієї незвичайної ягоди, тому що селекціонерам ще варто попрацювати над сортами жимолості лежких та смачних сортів для свіжого ринку», – додає Катерина Звєрєва.

Наскільки перспективною є ягода в Україні одним з перших зрозумів Олександр Ярещенко, заступник директора з наукової роботи, кандидат сільськогосподарських наук інституту садівництва НААНУ.

«Жимолость цікава та перспективна культура, яка не така вже  й нова в Україні. Вперше з ягодою я познайомився в кінці 90-х років на Харківщині, в Краснокутській дослідній станції садівництва. Ще за часів СРСР буза завезена колекція сортів жимолості, з яких було створено два перших українських сорти: Богдана і Фіалка. Саме з того часу пройшло вже 30 років і жимолость пройшла шлях з маловідомої, аматорської культури до ягідної, яка може зайняти постійну нішу в світовому ягідництві», – говорить Олександр Ярещенко.

Аграріям, які вирішили займатися вирощуванням цієї культури, варто звернути увагу на сорти. Як зазначають експерти, тільки сучасні сорти можуть виправдати очікування щодо врожайності.

«Якщо вам будуть пропонувати, наприклад, такий сорт як Блакитне веретено, не витрачайте на нього час. Зупиняйте свій вибір на найновіших сортах, зокрема, цікавими є десертні сорти Спокуса та Алісія української селекції, російської – Восторг, Югана, Синій Утьос, Уссульга та канадської: Aurora, Boreal Blizzard, Boreal Beauty і Boreal Beast. Найбільш крупноплідний сорт – це Boreal Blizzard, його ягоди можуть важити понад 3 г. Цей сорт має чудові смакові якості, високу продуктивність, регулярно плодоносить,  із мінусів – недостатня транспортабельність і лежкість. Boreal Beauty більш підходить для заморозки, технічної переробки в силу своєї високої та регулярної продуктивності», – додає заступник директора з наукової роботи, кандидат сільськогосподарських наук інституту садівництва НААНУ.

Найкращий термін закладки насаджень – осінь і при цьому не потрібно боятися, що рослина підмерзне. Це не так. За підрахунками експертів на 1 га потрібно 3333 рослини, схема висаджування залежить від збору: так для ручного вона передбачає 3х1 м, для механізованого — 3,6-4,0х0,7-0,8 м.

«Якщо говорити про мульчування, то основні підходи до сучасних технологій в ягідництві передбачають, що рослини висаджуються на низькі гряди з мульчувальними матеріалами. Це може бути або плівка 40-50 мкм, або агротканина, що ще краще та довговічніше. Краплинне зрошення на супіщаних легких ґрунтах обов’язково має бути на 2 стрічки в ряд. Збір першого сигнального урожаю проводиться на наступний рік після висаджування, а повне плодоношення наступить, коли кущі наберуть повну вегетативну масу. Як правило, це 5-6-й рік після висаджування», – говорить Олександр Ярещенко.

Слід зазначити, що сьогодні в Україні вирощують жимолость не більше ніж на 200 га, а це говорить про те, що ринок тільки починає розвиватися. Починаючи вирощувати жимолость у промислових масштабах необхідно розуміти, де можна реалізувати вирощену продукцію.

«Продаж та маркетинг – це те, з чого необхідно починати будь-який ягідний бізнес. Жимолость — це молода, перспективна культура, комерційна «історія» якої тільки починається. Основна проблема, у тому, що її «впізнаваність» ще не є сформована. Тому виробникам необхідно також і популяризувати дану культуру, формувати маркетинг. Скажу більше, світового ринку жимолості поки що не існує. Зараз переважають ситуативні продажі ягід. Якщо говорити про внутрішній ринок, то він обмежений: ягоду трішки знають, але реалізувати її можна не в таких масштабах, якщо порівнювати з іншими культурами», – говорить заступник директора з наукової роботи, кандидат сільськогосподарських наук інституту садівництва НААНУ.

Більшість експертів ягідного ринку сходяться на тому, що майбутнє жимолості – це переробка. Тут мова йде про висушування ягід, виготовлення соків, додавання у йогурти, замороження, приготовлення соусів, вин тощо. Не потрібно забувати і про те, що жимолость використовують при виготовленні косметичної продукції.


Джерело https://fruit-ukraine.org

Відповісти

Ваш email не публікується