35% у структурі світового споживання м’яса до 2040 року належатиме штучному продукту і його частка буде лише зростати – думка

До 2040 року споживання натурального м’яса в світі впаде на 60%. При цьому 35% у структурі світового споживання м’яса належатиме культивованому продукту, який буде вироблятися штучно із клітин тварин.

Таку думку висловив президент Асоціації «Дунайська соя» Матіас Крьон під час онлайн конференції «Які тренди в харчуванні очікувати у наступні 10 років. Чи означає зростання веганства сьогодні зникнення тваринництва завтра?». Організатором заходу виступив проєкт Ukrainian Food Valley. Подробиці – читайте в ексклюзиві журналістів AgriGator. 

«Умовно кажучи, ви зможете отримати стейк не вирощуючи корову. Також 25% у структурі світового споживання буде належати веганським замінникам м’яса і лише 40% буде складати продукція традиційного тваринництва.

Звичайно, що дані цифри є лише прогнозами і ми не можемо сьогодні сказати із 100%-ю впевненістю, що буде саме так. Втім, певні тренди вже простежуються. І за прогнозами аналітичних агенцій, впродовж наступних 10 років споживання штучного м’яса збільшиться. При чому тренд зростання споживання залишається в усіх прогнозах аналітичних агенцій»,- висловлює думку Матіас Крьон.

Він також зазначає, що до 2030 року, згідно прогнозів АТ Kernei,  тільки в Європі для задоволення потреб споживачів буде потрібно 15,4 млн тонн штучного м’яса. І ці цифри, на думку фахівця, вказують на величезний потенціал ринку для виробників рослинних протеїнів.

«Відомі транснаціональні бренди-виробники харчової продукції, зокрема, Nestle та Unilever, на сьогодні вже увійшли на ринок білків нетваринного походження.  Наприклад, Unilever інвестував у цей напрямок 1 млрд євро, а Nestle цьогоріч почали виробляти веганські Kit-Kat. Тобто великі корпорації уважно стежать за світовим трендом зростання споживання штучного м’яса та намагаються відповідати йому. Що це означає на практиці? В першу чергу те, що вони зменшують закупівлі м’яса у тваринницьких господарств. І це є перший дзвінок на предмет того, що потрібно робити вже сьогодні тим, хто має тваринницький бізнес»,- вважає президент Асоціації «Дунайська соя».

Він також повідомляє, що Nestle та Unilever наразі виробляють два типи м’ясозамінників: лабораторне м’ясо, або, так зване, «м’ясо з пробірки», що вирощене з клітин тварини та рослинні протеїни.

«Ми бачимо, що соя, яка до сьогодні була основним джерелом рослинних протеїнів, адже вона на 99% аналогічна тваринному білку, вже втрачає свої позиції навіть не зважаючи на те, що це є найдешевше джерело протеїну. Це пояснюється тим, що соя, як правило, вирощується на одних континентах світу, а споживається на інших. Це значно ускладнює логістику.

При цьому все більше і більше джерел протеїну будуть з’являтися на ринку. Це будуть інноваційні несоєві продукти. На сьогодні 60% таких джерел складає соя, 10% – горох, 8% – пшениця, 7% – рис, 2%- різні суміші, 1% – чечевиця та гриби. Але вже до 2027 року, за прогнозами фахівців, соя становитиме лише 25%, а доля гороху складе 18% ринку протеїнів.

Варто зазначити, що обсяги цього ринку зростатимуть не тільки через збільшення населення планети, але й завдяки зростаючому тренду споживання рослинного білку. Чому саме зростає тренд споживання рослинних протеїнів? Існують три основні фактори, що пояснюють це питання: здоров’я людей, права тварин та вплив на довкілля. При цьому саме етичний фактор прав тварин стає на перше місце серед інших, наприклад, в країнах Західної Європи. Все більше людей ставлять питання: навіщо утримувати тварину впродовж років лише для того, щоб в подальшому її з’їсти?»,- пояснює тренди ринку Матіас Крьон.

На думку фахівця для України зростання світового ринку рослинних протеїнів « досить позитивний сигнал, адже в країні існують дуже добрі умови для вирощування гороху». Завдяки цьому інтерес європейських переробних підприємств до продукції українських фермерів буде лише зростати.

AgriGator

 

 

 

Відповісти

Ваш email не публікується