П’ять аграрних продуктів принесли в Україну майже $16 млрд експортної виручки за 2020 рік

В експортній аграрній корзині за 2020 рік п’ять агропродуктів принесли близько $16 млрд валютної виручки країні. Таку інформацію оприлюднила під час презентації п’ятого «Аграрного портфоліо – 2021» голова аналітичної експортної групи UBTA Олександра Авраменко.

За її словами, перше місце в п’ятірці найпопулярніших експортних продуктів за 2020 рік закріпилося за соняшниковою олією – експортовано на $5,319 млрд. На другому місці – кукурудза (відповідно $4,884 млрд). Третє – пшениця ($3,595 млрд). Четверте – соняшникова макуха, шрот ($1,179 млрд). П’яте – ріпак ($1,007 млрд).

«Аграрне портфоліо – 2021» реалізується з ініціативи Міністерства економіки України разом з Міністерством аграрної політики та продовольства України та за підтримки Української асоціації бізнесу і торгівлі (UBTA).

Деталі цієї співпраці AgroPolit.com прокоментував керівник Брюссельського офісу Української асоціації бізнесу і торгівлі (УАБТ) Назар Бобицький:

«Ми допомагаємо МЗС у посиленні аналітичних та комунікаційних можливостей українських посольств за кордоном просувати український експорт, зокрема аграрний, на пріоритетних ринках. Ідея нашого спільного проєкту дуже проста: в МЗС існує Рада експортерів та інвесторів (РЕІ). Вона потребує оновлення та креативного менеджменту і супроводу підходу в просуванні бізнес-інтересів України на міжнародних ринках, і найголовніше – залучення самого бізнесу, його аналітичних та комунікаційних ресурсів. В УАБТ та її компаній-членів є такі ресурси. Тому ми уклали меморандум про співпрацю з МЗС, в фокусі якого – формування надійного містка зворотнього зв’язку між експортерами та Міністерством, аналітично-комунікаційна підтримка та спільно з посольствами робота над просуванням експорту конкретних товарів та послуг».

За словами Бобицького, з боку міністерства документ був підписаний профільним заступником Міністра Дмитром Сеніком, який відповідає за напрямок економічної дипломатії.

 

В МЗС озвучили побажання – вони хочуть бачити матричний підхід в роботі з компаніями. Компанії, які входять до складу РЕІ, діляться на окремі матриці чи комітети, наприклад, за географічною, галузевою чи іншими ознаками. Вони обирають між собою лідерів, визначають для себе мету і в обраний час презентують конкретну пропозицію міністерству з тим, щоб у подальшому ця пропозиція якісно транслювалася у вигляді доручень чи інструкцій посольствам за кордоном. Зазвичай мова йде про стратегічні питання – це і агро, і екологічне виробництво, і машинобудування. Зараз ми підписали цей меморандум, наступний крок – аграрне портфоліо та підготовка торговельних місій, присвячених агробізнесу в низці пріоритетних регіонів. У квітні цього року у нас відбулася перша (офлайн) торгова місія до Південної Африки після пандемії», – заявив Бобицький.

 

Нагадаємо, що проект «Аграрного портфоліо – 2021» є прикладом злагодженої співпраці державної влади, підприємців та бізнес-асоціацій, які захищають й промотують інтереси виробників за межами України.

Варто зауважити, що за підсумками 2020 року аграрний експорт приніс Україні $22 млрд, що складає 45% всього експорту України.


Джерело https://agropolit.com

Відповісти

Ваш email не публікується