Катерина Звєрєва: як вивести плодоовочевий бізнес з тіні – SEEDS

Згідно з дослідженнями Української плодоовочевої асоціації (УПОА) та порталу EastFruit, від 80% до 90% українських виробників овочів, фруктів чи ягід працюють в тіні. Більша частина з них – це малі чи середні фермери, які здають продукцію оптом або продають на ринках. Утім, скоро ситуація може змінитися – за кілька років половина української плодоовочевої продукції буде продаватись через торговельні мережі, повідомляє SEEDS. Як цього досягти, вивести плодоовочевий бізнес з тіні та сприяти його розвитку, розповіла Катерина Звєрєва, директор з розвитку Української плодоовочевої асоціації (УПОА), міжнародний консультант Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) та засновниця агромедіа-агенції Sapienza.

“Щоб вивести виробників з тіні Мають бути певні заохочувальні механізми та зрозумілі умови ведення бізнесу, перевірки якості продуктів, які пересічна бабуся виносить продавати на ринок. Безпечність стає основною вимогою і наріжним каменем. І дуже важливо використати досвід розвинених європейських країн. Наприклад, якщо ти хочеш торгувати на ринку, і ти є невеличким зареєстрованим підприємцем, то не платиш ніяких податків, не маєш обмежень, не втрачаєш дотацій. Ти просто зареєструвався як підприємець і виходиш на ринок з власною харчовою продукцією, на якій зазначено номер, який є у державному реєстрі. Кожен споживач, який купив в тебе харчі, може перевірити походження продукту. Зараз на плодоовочевому ринку така ситуація, що якщо ти хочеш торгувати, бути підприємцем і заробляти на цьому, необхідно щоб люди знали: що і в кого вони купують, як робиться в будь-якій країні”, – зазначила Катерина Звєрєва в інтерв’ю для видання Agravery.

За словами фахівчині, найбільш популярними серед українських виробників є традиційні місцеві овочі та фрукти. Серед них – картопля та овочі «борщового набору», яблука, теплична продукція, ягоди (лохина, суниця садова, малина), баштанні. Значну частину певних типів плодоовочевої продукції, наприклад картоплі, виготовляють особисті селянські господарства.

На думку Катерини Звєрєвої, зараз вдалий момент, щоб інвестувати в галузь, оскільки на світовому ринку “зоряний час” для овочів та фруктів.

“Тенденції світового ринку споживання — менше м’яса, більше фруктів і овочів. І своє місце серед суперфудів в споживчому кошику вони отримали на стику цінностей різних поколінь”, – говорить директор з розвитку Української плодоовочевої асоціації.

 


Джерело https://www.seeds.org.ua

Відповісти

Ваш email не публікується