Сегментація бізнесу, яку ми спостерігаємо в Україні – це правильний світовий шлях – Андрій Марущак, «Ван Дайк Технікс»

Сьогодні свій День народження відзначає Андрій Марущак – директор компанії “ВанДайк Технікс, яка не перший десяток років постачає в Україні та по всьому світу обладнання для зберігання картоплі та овочів. Команда агромедіа-агенції Sapienza вітає пана Андрія з його особистим святом та бажає успіхів в реалізації цікавих бізнес-проєктів, вдячних клієнтів, міцного здоров’я та щастя в особистому житті.

З нагоди свята журналісти AgriGator підготували добірку з ТОП-5 цитат Андрія Марущака, що характеризують його ставлення до ведення бізнесу, питань зберігання та переробки овочевої продукції.

Про важливість тенденції сегментації бізнесу в Україні

“Зараз ми спостерігаємо в Україні сегментацію бізнесу. Я вважаю, що це правильно — це світовий, європейський шлях. Тобто компанії повинні розділятися і зосереджуватися на одному напрямку. Не варто братися одразу за все. Варто робити щось одне, але дуже добре. Якщо, наприклад, компанія розуміється на овочах, їх зберіганні, то навряд вона буде володіти такими ж хорошими знаннями і технологіями щодо зберігання м’яса. Це інші продукти, це інші рішення. Не може одна компанія робити добре все. Охопити все неможливо, а деякі українські компанії намагаються це зробити. Тому сегментацію бізнесу, яка наразі є світовою тенденцією,  наразі можна спостерігати і в Україні”

Про відмінності в технологічному обладнанні для зберігання овочів від українських та голландських виробників

«Ми працюємо з обладнанням для зберігання на українському ринку з 2005 року. Можу сказати, що лише голландська техніка заслуговує на увагу. Це не просто обладнання – це технологія. Голландці відточили технологію зберігання до ідеальних параметрів. Вони працювали над цим більш ніж 30 років. Українські ж виробники, які побачили перспективу в цьому сегменті, намагаються ввійти в нього і запропонувати дуже дешеві рішення, але дешево — не завжди добре. Це стає помітно вже через один – два сезони. Щоб зробити щось дійсно технологічне, потрібен досвід — мінімум 20 років.

Сьогодні в Україні є кілька виробників обладнання для прийому та сортування овочів. У цьому сегменті виробники більш успішні. Кілька українських компаній роблять дуже якісне обладнання»

Про лотерейні підходи  у картопляному бізнесі

«Вирощувати картоплю – це «гра в лотерею», і ти не знаєш, чи отримаєш ти прибуток, чи не отримаєш. Внаслідок цього, Україна вже другий рік є імпортером картоплі.
На сьогодні, анонсована підтримка картоплярства – всього 40 млн гривень, і це мізерно мало. Для прикладу, для того щоб побудувати овочесховище на 10 тис. тонн потрібно 100 млн гривень. Тобто ці кошти на менше ніж на два овочесховища, побудованих з нуля»

Про застарілі  підходи в реалізації овочевої продукції

«Мій досвід показує, що на сьогоднішній день ринок реалізації овочів дуже великий і підхід «виростити продукцію, яка буде лежати сама по собі в сараї доти, поки її хтось купить» вже не працює»

Про розміри інвестицій в овочесховище

«Здебільшого доцільність інвестицій в овочесховища вимірюється не площею приміщення для зберігання, а потужністю такого овочесховища. Тобто мова має йти не про квадратні метри, а тонни.

Якщо в подальшому ваш бізнес буде побудований на торгівлі продукції з овочесховища, то тоді є сенс розпочинати з потужності принаймні в одну тисячу тонн. В цьому разі будівництво овочесховища буде економічно доцільним. Але якщо мова йде про фермера, що власноруч вирощує сільгосппродукцію, то в цьому разі можна організовувати будівництво потужностей із зберігання на 500-800 тонн».

AgriGator

 

 

 

Відповісти

Ваш email не публікується