Мінінфраструктури розробило новий механізм продовження строку експлуатації вантажних вагонів – Agravery

Про це свідчать дані постанови, опубліковані на сайті Мінінфраструктури.

«Метою проєкту постанови Кабінету міністрів України „Деякі питання визначення умов і порядку організації діяльності залізничного транспорту загального користування“ є врегулювання питання щодо продовження строку експлуатації вантажних вагонів, встановленого виробником, на залізничному транспорті загального користування», — йдеться в документі.

Так, проєктом акта встановлюється можливість продовження строку експлуатації вантажних вагонів, встановленого виробником, на залізничному транспорті загального користування, а також передбачається розроблення та затвердження Мінінфраструктури порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів, установленого виробником, та визначення строку продовження експлуатації таких вагонів.

«Станом на 7 червня 2021 року зареєстрований парк українських вантажних вагонів складає понад 200 тис. одиниць, з яких 26,5 тис. вантажних вагонів заблоковано на тимчасово окупованих територіях Донбасу та Криму. Із наявних вантажних вагонів у кількості 174 тис. одиниць 72,5% (126 тис. одиниць) експлуатуються із вичерпаним нормативним строком служби», — вказано у акті.

Через існуючий технічний стан українських вантажних вагонів переважна більшість їх позапланових ремонтів в експлуатації відбувається через несправність кузовів та рам. За підсумками аналізу позапланових ремонтів 2019 року із загальної кількості 271,5 тис. ремонтів 84% (227.9 тис. ремонтів) відбулось через несправність рам та кузовів. Зношені вантажні вагони потрапляють у позапланові ремонти практично після кожного вивантаження або перед кожним навантаженням.

«На українському ринку надання послуг з технічного діагностування вантажних вагонів здійснюють 5 спеціалізованих наукових організацій: дві державної та три приватної власності. Через відсутність нормативно-правових актів з питань продовження строку служби вантажних вагонів така діяльність здійснюється на договірних засадах між власниками вагонів та спеціалізованими організаціями. Предметом договору зазвичай є технічне діагностування вантажного вагона та видача технічного рішення з продовження строку служби. Методиками технічного діагностування не передбачено обмежень у прийнятті рішення щодо можливості продовження строку служби в разі визначення ремонтопридатності вагона», — додають ініціатори постанови.

Разом з тим, через конкуренцію на ринку надання послуг з технічного діагностування та відсутність обмежень на прийняття позитивного рішення про можливість продовження строку служби практично всі технічні рішення спеціалізованих організацій приватної форми власності стосовно продовження строку служби приватних вантажних вагонів визначають можливість продовження їх строку служби.

Нагадаємо, «Укрзалізниця» сплатила до держбюджету 750 млн гривень дивідендів.


Джерело https://agravery.com

Відповісти

Ваш email не публікується