Озвучено найважливіші проблеми, з якими зіштовхнуться аграрії в сезоні 2021

Цьогоріч на аграріїв чекає низка системних викликів, що зумовлені не тільки погодними перипетіями, але і відкриттям ринку землі. Саме незнання, що буде далі, найбільше насторожує сільгоспвиробників та підштовхує на роздуми.

Про це у Facebook написала віце-президент, академік та професор Національної академії аграрних наук України, д.е.н., Ануш Балян, повідомляє AgroPolit.com.

 

«Частина з них є перехідними для агросектору, а частина продиктована шоковою обставиною відкриття ринку землі. Адаптуватися до нових економічних та фінансових умов аграріям доведеться на марші, відчуваючи можливий тиск та атаки, у тому числі спекулянтів, які намагатимуться перекроїти ринок землі. При цьому, земельна децентралізація залишається масштабним необробленим полем», — зазначила пані Балян.

 

За її словами, найбільше можуть постраждати ті аграрії, яких зачепить земельна реформа.

 

«У переліку нагальних проблем цього сектору, крім пов’язаних з орендою паїв, ще й необхідність оперативного виходу на банківське кредитування для купівлі землі. Тому украй важливим є прийняття Верховною Радою законопроектів № 2194, № 2195 і повноцінний запуск Фонду часткового гарантування кредитів», — додала віце-президент НААН.

 

Також експерт зазначила, що до всього можуть додатися й експортні проблеми.

 

«У 2020 році товарообіг аграрної продукції між Україною та ЄС скоротився до $9,79 млн. Крім зернових — $1,79 млрд та борошна, основними статтями нашого експорту ще є жири та олії — 1,84 млрд і олійні рослини — 1,22 млрд. Подібні тенденції на всіх світових ринках. Проте, через зростання ціни на олію на внутрішньому ринку, а вона у переліку соціальних продуктів, зараз ведеться мова про обмеження її експорту, що вже підняло вартість сирої олії на $50 за тонну. А зниження рівня комунікацій через пандемію і так звужує можливості виходу на ринки, у тому числі нові», — додала Ануш Балян.

 

За її словами, також дошкулятиме все ще низький рівень матеріально-технічної бази, невідповідність існуючого парку елеваторів сучасним експортним запитам.

 

«Як і здорожчання логістики та вартості вантажоперевезень «Укрзалізницею». При зростанні цін на зерно та ризиках пов’язаних із форвардними контрактами. Суттєво впливатиме на перспективу і відсутність повноформатної переробної галузі для сільськогосподарської продукції, яка є умовою виходу на додану вартість. Додайте ще проблематику, пов’язану з кліматичними змінами, посухами та необхідними масштабами і вартістю повноцінної меліорації, то стане зрозумілим, що рік буде непростим. Тим більше, ситуацію і надалі загострюватиме пандемія COVID-19», — наголосила пані Балян.

 


Джерело https://superagronom.com

Відповісти

Ваш email не публікується