Нові податки на агро-гектари: детінізація чи ярмо для дрібних фермерів України – Seeds

Детінізація сільського господарства в Україні набирає нових обертів. І додати швидкості цьому процесу мав би законопроект №3131, внесений до Ради, який пропонує ввести мінімальну податкову виплату з кожного гектара землі сільгосппризначення, пише SEEDS.  

Однак деякі фермери вважають цей законопроект не тільки зайвим колесом у локомотиві аграрного прогресу, а просто гальмами. Навіть більше – деякі дрібні аграрії вже нарекли ще неприйнятий закон “податковим ярмом”. Як позначиться він, після прийняття, на гаманцях дрібних українських аграріїв, журналісти SEEDS дізнавались у експертів.

“Почнемо з того, що цей законопроект має благородну мету – детінізацію ринку оренди земель сільськогосподарського призначення та захист власників таких земель від “чорної орендної плати”.

Та під соусом турботи про економіку держави, “малі” власники земель c/г призначення можуть отримати податок з доходу від використання таких земельних ділянок в обсязі поставленого податкового зобов’язання (ППЗ), розмір якого буде залежати не від реально отриманого доходу, а від площі земельної ділянки (га)”, – вважає адвокат АО KachuraLawyers Тетяна Чумакова.


“Крім того, сума ППЗ має визначатися для кожної земельної ділянки, що фактично ускладнює процес подання податкової звітності для фізичних осіб.

Так, наприклад, Земельний кодекс України встановлює норму безоплатної передачі земельних ділянок громадянам для ведення особистого селянського господарства (ОСГ) у розмірі не більше 2 Га.

Разом з тим, спеціальний закон про ОСГ передбачає, що такий розмір може бути збільшеним, зокрема у випадку отримання паю. Тобто, господарство, що існує виключно задля задоволення особистих потреб, може використовувати (в тому числі мати на праві власності земельні ділянки) і більше 2 га”, – зазначає юрист.


“Однак, законопроект передбачає, що податкове зобов’язання має бути визначене для власників земель c/г, розмір яких перевищує встановлений цим законопроектом – що є значно меншим за 2 га.

Постає логічне питання, то ж про який дохід і розрахунок ППЗ може йти мова, якщо метою господарств є задоволення власних потреб. Звісно, надлишки виробленої продукції члени ОСГ мають право реалізовувати на ринках, та розрахунок ППЗ прив’язаний виключно до площі землі. Тобто, законотворець не визначає ситуації, коли за погодних умов продукції (врожаю) в господарстві може і не бути.

Звісно, законопроект передбачає випадки, коли ППЗ не визначається, зокрема у випадку передачі в користування, оренду такої земельної ділянки. Та за умови державної реєстрації такого договору. Навряд це цікаво малим сільгоспвиробникам”, – вважає адвокат Тетяна Чумакова.



На думку кандидата економічних наук, незалежного експерта Олександра Хмелевського, якщо закон приймуть, за вирощений власними руками врожай фермерам доведеться сплатити високу ціну.

“Законопроект 3131, який зараз перебуває на розгляді у Верховній Раді, передбачає запровадження так званого поставленого податкового зобов’язання. Це мінімальне податкове зобов’язання власника, або орендаря землі.

Законодавців не хвилює як використовується земельна ділянка, чи для вирощування продукції на продаж, чи для власного споживання. Не хвилює також, чи вдалося зібрати врожай, чи він загинув через посуху та інші катаклізми.

В будь-якому разі доведеться сплатити податок. Законопроект є несправедливим по відношенню до селян і фермерів. За вирощений власними руками врожай доведеться сплатити високу ціну. Чи не дешевше буде купити продукти в магазині? Влада робить все можливе, щоб змусити селян продати свою землю”, – вважає Олександр Хмелевський.

Джерело https://www.seeds.org.ua

Відповісти

Ваш email не публікується