Завдяки Brexit Україна може отримати переваги на британському ринку ягід

Після завершення Brexit європейським виробникам ягід стане складніше працювати на ринку Великобританії. Однак Україні це зіграє на руку. Таке припущення висловив керуючий партнер і співзасновник BigBlue organic blueberry farm Олег Науменко.

“Ймовірно, Brexit відбалансує нас щодо інших конкурентів. Наприклад, можуть з’явитися квоти або ввізні мита для європейських виробників”, — вважає Науменко.

Він акцентує на тому, що везти ягоди до Великобританії з України набагато довше, ніж з Польщі або Іспанії. Витрати на логістику збільшуються. Окрім того, багато ресурсів і часу забирає перетин українсько-польського кордону.

“Звичайно, європейські країни в цьому плані виграють. Поляки або голландці мають коротку і налагоджену логістику. Крім того, відсутність кордонів зараз приносить для них кращий результат”, — зазначає він.

З іншого боку, поки неясно, як уряд Польщі поведе себе щодо продукції з України, яка буде перевозитись транзитом через їхню країну до Великобританії. Можливо, вони введуть якісь нові квоти або інші обмеження.

BigBlue в минулому році отримала власний досвід торгівлі лохиною на британському ринку. У минулому році компанія зібрала перший промисловий урожай ягід і відразу вийшла в європейську мережу супермаркетів Lidl. Однак співзасновник BigBlue organic blueberry farm планує продовжити пошуки й інших контрагентів.

“Наші обсяги виробництва поки не дуже великі. А ті умови, які мережа від нас вимагає, досить складні в реалізації і в плані досягнення рентабельності. Вони поки не готові Україні платити більше, ніж полякам”, — пояснює виробник.

Він також додає, що за результатами минулого року вдалося експортувати близько 28 т лохини. Решту, приблизно 12 т, продали на внутрішньому ринку. Цього року виробництво очікується на рівні 120 т, половина з яких піде на експорт.

“У лютому плануємо взяти участь у виставці Fruit Logistics в Берліні. Потім визначимося, чи будемо ми продовжувати працювати з Lidl або знайдемо інших партнерів. Ми налаштовані рішуче”, — говорить Науменко.

Крім спілкування з діючими і новими потенційними клієнтами, він очікує від участі в Fruit Logistics продовження популяризації українського бренду. Також це хороша можливість поспілкуватися з конкурентами — португальцями, іспанцями, голландцями, поляками. Подивитися нові тренди в упаковці, логістиці, інноваційних технологіях сортування.

“Буде на що подивитися, і буде що показати. У нас велика органічна ягода, перевірена в європейських сертифікованих лабораторіях. За якістю, розмірами і смаковими характеристиками ми перевершуємо майже всіх європейських виробників. А британські колеги за якістю декларують нашу продукцію як одну з найкращих в Європі”, — підсумував співзасновник BigBlue organic blueberry farm.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією  AgroPortal.ua

Джерело https://www.seeds.org.ua

Відповісти

Ваш email не публікується