Коньяк, якому надають перевагу українці

Міцні спиртні напої завжди були популярні серед українців. Кілька років тому наша країна займала перші місця в рейтингу Всесвітньої організації здоров’я за споживанням алкоголю на душу населення. Однак, грянула економічна криза 2014 року, і фінансове становище, яке погіршало не стало дозволяти українцям пити міцні напої в колишніх обсягах. Свій вклад в зменшення обсягу алкогольного ринку вніс і уряд, періодично піднімаючи акцизи і мінімальні ціни на цю продукцію, пише agroreview.com.

Серед постраждалих опинився і ринок коньяку в Україні. Вірніше, правильно було б називати цей напій якось по-іншому, адже назва «коньяк» в Європі закріплена за напоєм, виготовленим з винограду, вирощеного в регіоні Коньяк у Франції. Перейменування нашого коньяку передбачено Угодою про зону вільної торгівлі з ЄС, і найбільше опитаних українців (25,6%) схиляються до назви «український бренді». До речі, перейменування коньяку завдасть ще одного удару по виробниках, так як змусить їх підвищити маркетингові витрати. Поки ж у нас зберігається ще стара класифікація коньяку, що залишилася з радянських часів.

Аналіз ринку коньяку в Україні, проведений консалтинговою компанією Pro-Consulting, показує, що в структурі міцного алкоголю коньяк у 2017 році займав найбільшу частку як в натуральному, так і в грошовому вираженні – 57%. У період з 2014 по 2017 рік місткість ринку коньяку і бренді скоротилася майже в два рази. Крім зазначених вище економічних причин, вагому роль у цьому процесі відіграла втрата Криму, на території якого залишилися великі виробничі потужності коньяку. Разом з тим, ринок коньяку в Україні все ще зберігає високий потенціал для зростання, який він продемонстрував в 2018 році, збільшившись в обсязі відразу на 89,7%. Сталося це за рахунок зростання виробництва і імпорту.

Правда, поки що рано говорити про повне подолання наслідків кризи на коньячному ринку. Вітчизняні споживачі все ще віддають перевагу найбільш дешевим маркам коньяку українського виробництва. Так, за даними рейтингу «Фаворити успіху», самим полярним коньяком в нашій країні в 2017 році був Закарпатський з оцінкою 5 балів. На другому і третьому місцях опинилися Bolgrad і Шустов з 3,72 і 3,34 бала відповідно.

За результатами аналізу ринку коньяку в Україні та інших маркетингових досліджень в цій сфері, подальше значне збільшення ємності даного ринку в 2019 році не очікується. Стримуючим фактором виступають плани уряду збільшити мінімальні ціни на коньяк на 9,1-9,5%. Якщо це станеться, то ціна пляшки найдешевшого напою підніметься з нинішніх 128,3 грн до 140 грн. Це призведе до продовження переорієнтації споживачів на бренді і коньяку низької цінової категорії і зростання тіньового ринку алкоголю. Перспективи експорту українського коньяку будуть залежати від ефективності роботи виробників щодо виходу на нові міжнародні ринки збуту своєї продукції.

Джерело https://agronews.ua

Відповісти

Ваш email не публікується