“Укрзалізниця” хоче запровадити відповідальність елеваторів за наявність вантажу

“Укрзалізниця” хоче з наступного маркетингового року (МР, липень-червень) зобов’язати елеватори складати плани перевезень і нести фінансову відповідальність за наявність вантажу. Про це повідомив перший заступник директора центру транспортної логістики УЗ (ЦТЛ) Сергій Підгородецький на «круглому столі» «Агровиробники vs «Укрзалізниця», передає Інтерфакс.

За словами Підгородецького, мета такого рішення – уникнути простоювання вагонів на елеваторах, на яких не вистачає обсягу зерна, заявленого і необхідного для відправки. «Цей механізм уже працює (як добровільний – ІФ), але елеватори не хочуть ним користуватися. До нового маркетингового року ми, ймовірно, зробимо це обов’язковим – якщо вони не хочуть нести відповідальність, ми не будемо подавати вагони на ці елеватори», – пояснив Сергій Підгородецький.

Також він додав, що елеватори, допускаючи на свої потужності інших виробників зерна, таким чином знімають із себе відповідальність за наявність зернових при подачі вагонів. «Ми стикалися з ситуаціями, коли ми надаємо вагони елеваторів, а зерна немає. Вагони простоюють в очікуванні, коли дадуть зерно», – сказав Підгородецький.

Якщо ініційовані УЗ зміни наберуть чинності, то елеваторам доведеться впровадити систему планування перевезень на місяць вперед і підтверджувати заявки на перевезення вантажів. Причому, не лише власних, а й сторонніх.

У відповідь на це Катерина Конащук, віце-президент з комерційних питань компанії AgroGeneration, зазначила, що в 2019 році агропідприємствам не вдасться відчути полегшень у залізничній логістиці, характерних для початку року. «У поточному році ми маємо рекордний урожай. У наступному році ми очікуємо, що буде не менше – на рівні 69,7 млн ??тонн, і більшою мірою там будуть ранні зернові. Це означає, що ми не встигнемо ще повністю вивезти кукурудзу, а вже буде накладка нового сезону. Якщо раніше [пік перевезень і дефіцит транспорту] починався в жовтні-листопаді, то в цьому році ми не відчуємо полегшення на початку року», – сказала вона, додавши, що вартість перевезень у структурі витрат аграріїв за останні два роки зросла майже вдвічі.

Джерело https://agronews.ua

Відповісти

Ваш email не публікується