Президент підписав Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів»

Закон України №8450 «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» підписав Президент України Петро Порошенко. 

Про це повідомив заступник голови Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Олександр Бакуменко на свій сторінці у мережі Facebook.

«Гарна новина з понеділка! Маємо повернутий з підписом від Президента України Закон України про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», — написав він.

Даний Закон дозволить забезпечити високий рівень захисту здоров’я та інтересів споживачів шляхом надання всієї необхідної інформації для здійснення споживачами свідомого вибору харчових продуктів та ввести відповідальність операторів ринку, що відповідають за інформацію про харчові продукти, за введення споживачів в оману.

Зазначений документ має на меті приведення українського законодавства у відповідність до положень Регламенту ЄС № 1169/2011 від 25 жовтня 2011 р. щодо надання споживачам інформації про харчові продукти.

Надання споживачеві інформаціїпро харчовий продукт (з використанням маркування, супровідних документів, сучасних засобів дистанційного зв’язку, тощо) є важливим способом інформування споживачів про характеристики харчового продукту, у тому числі його категорію, характерні ознаки, властивості, склад, кількість, термін придатності, країну походження або місце походження, спосіб виготовлення або виробництва харчового продукту.

Основною метою документу є забезпечення належної поінформованості споживачів щодо харчових продуктів, які вони споживають. Уможливлення здійснення споживачами свідомого вибору виходячи з їх особливостей здоров’я, вподобань, економічного рівня, надзвичайно важливе як для забезпечення ефективної конкуренції, так і для підвищення рівня благополуччя споживачів та як захід боротьби із такими проблемами сьогодення, як ожиріння, гіпертензія, надмірна вага та цукровий діабет.

Законом забороняється використання інформації, що може ввести споживача в оману, зазначена заборона поширюється також на рекламування та представлення харчових продуктів.

Серед основних новел документу слід відзначити наступні:

  • встановлення вимог до забезпечення розбірливості інформації, зокрема до мінімального розміру шрифту, яким надається обов’язкова інформація про харчовий продукт (висота малих літер без виносних елементів відповідно до європейського законодавства має дорівнювати або перевищувати 1,2 мм; в Україні зараз — 0,8 мм);
  • регламентація вимог щодо надання інформації про алергени (виділення шрифтом, стилем або кольором у переліку інгредієнтів);
  • запровадження однакових вимог до надання інформації про харчові продукти, продаж яких здійснюється дистанційним способом, у тому числі із застосуванням засобів дистанційного зв’язку, та харчових продуктів, що продаються у магазині;
  • вимога до надання інформації про використані у харчовому продукті рафіновані олії або жири рослинного походження (зокрема, пальмову олію);
  • надання споживачеві інформації стосовно того, чи піддавався харчовий продукт заморожуванню/розморожуванню;
  • застосування нового для України підходу до позначення термінів придатності харчового продукту в залежності від того, чи є харчовий продукт швидкопсувним у зв’язку з мікробіологічними властивостями.

Окрім інформації, що має бути надана споживачеві в обов’язковому порядку, Регламент 1169/2011 містить вимоги до інформації, що надається операторами ринку харчових продуктів в добровільному порядку. Така інформація:

  • не повинна вводити споживачів в оману;
  • бути незрозумілою або заплутаною для споживача ;
  • має, у разі необхідності, базуватися на відповідних наукових даних.

«Документ передбачає комплексне врегулювання усіх питань, пов’язаних з наданням споживачам інформації про харчові продукти. При цьому, кількість підзаконних актів, необхідних для впровадження нового підходу до надання інформації для споживачів є мінімальною».

Джерело https://agravery.com

Відповісти

Ваш email не публікується