У 2023 році польський експорт агропродовольчої продукції зріс – Infagro

Польський експорт сільськогосподарської продукції у 2023 році

 

У 2023 році у Польщі зросли доходи від експорту агропродовольчої продукції. Загальна вартість експорту агропродовольчої продукції у 2023 році досягла рекордних 51,8 млрд євро (236 млрд злотих), що на 8,1% вище, ніж у 2022 році.

Водночас частка експорту агропродовольчої продукції у вартості всього польського експорту зросла з 13,8% у 2022 році до 14,7% у 2023 році. Водночас імпорт агропродовольчих товарів до Польщі становив 33,2 млрд євро (152 мільярди злотих) і на 3% перевищив показник минулого року. Позитивне сальдо торгівлі склало 18,6 млрд євро (85 млрд злотих) і на 19% перевищило показник 2022 року.

Польща. Показники зовнішньої торгівлі у 2023 році

 

Зростання польського експорту агропродовольчих товарів у 2023 році сталося внаслідок зменшення негативного впливу таких факторів, як вартість імпорту поставок, транспорту, енергії та палива порівняно з 2022 роком. Розвиток польського експорту все ще підтримується збереженням цінової та якісної конкурентоспроможності пропонованих харчових продуктів, особливо на ринку ЄС, а також постійним попитом на польську агропродовольчу продукцію. У той же час доходи, отримані від продажу агропродовольчої продукції за кордоном, підтримувалися постійною диверсифікацією експорту на ринки поза межами ЄС і здатністю експортерів адаптувати свій асортимент продукції до конкретних вимог іноземних споживачів.

У 2023 році на експорт продовольства з Польщі до Німеччини не вплинули погані економічних показники цієї країни, яка є найбільшим імпортером польських агропродовольчих товарів. Проте зростання вартості експорту агропродовольчої продукції у 2023 році було менш динамічним, ніж у 2022 році через зниження цін на міжнародному продовольчому ринку, що призвело до зниження цін угод у зовнішній торгівлі. Водночас тенденція до підвищення курсу польського злотого щодо євро негативно вплинула на цінову конкурентоспроможність польських агропродовольчих товарів на ринку ЄС.

На польський експорт у 2023 році вплинула запроваджена наприкінці травня 2022 року лібералізація торгівлі з Україною, що призвело до збільшення пропозиції української агропродовольчої продукції на ринку ЄС, і це створило цінову конкуренцію польській продукції.

Як і в попередні роки, агропродовольча продукція експортувалася з Польщі переважно на ринок Європейського Союзу. У 2023 році поставки до країн ЄС склали 38 млрд євро (173 млрд злотих), що означало зростання вартості на 7% порівняно з 2022 роком. Частка Європейського Союзу в польському експорті продовольства становила 73%. Експорт до ЄС у 2023 році характеризувався значною географічною концентрацією. Німеччина залишалася основним торговим партнером Польщі. Експорт до цієї країни протягом 2023 року склав 13,3 млрд євро і був на 11% вищим, ніж торік. Важливими імпортерами польської агропродовольчої продукції в ЄС були:

* Нідерланди – 3,2 млрд євро, зростання виручки на 2%; експорт;

* Франція – 3,0 млрд євро, зростання виручки на 4%;

* Італія – 2,5 млрд євро, зростання виручки на 7%; експортувалися, серед іншого, сир і кисломолочний сир (91 млн євро, 22 тис. тонн);

* Чехія – 2,4 млрд євро, зростання виручки на 9%; експортувалися, зокрема, сир і кисломолочний сир (104 млн євро, 24 тис. тонн), вершкове масло (80 млн євро, 16 тис. тонн).

Загалом від експорту на ринки п’яти згаданих країн (Німеччина, Нідерланди, Франція, Італія та Чехія) було отримано понад 24,4 млрд євро доходу, що склало 47% вартості експорту агропродовольчої продукції у 2023 році.

У 2023 році експорт агропродовольчої продукції з Польщі до країн, що не входять до ЄС, склав 13,75 млрд євро, що на 11% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

До країн поза ЄС Польща експортувала переважно: пшеницю (1,2 млрд євро, 4,7 млн ​​тонн), молочні продукти (1,1 млрд євро, 550 тис. тонн), м’ясо птиці (961 млн євро, 530 тис. тонн). ). Найбільшими імпортерами польської агропродовольчої продукції за межами ЄС були Велика Британія, Україна та США.

Вартість експорту до Великобританії склала 4,2 млрд євро і стала на 14% вищою в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Доходи, отримані від експорту агропродовольчої продукції на український ринок у 2023 році, перевищили 1 млрд євро, що означає зростання на 9% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. В основному в Україну продавали корм для домашніх тварин (97 млн ​​євро, 53 тис. тонн), сир і кисломолочний сир (87 млн ​​євро, 17 тис. тонн), шоколад і шоколадні вироби (57 млн ​​євро, 13 тис. тонн), хліб і хлібобулочні вироби (євро). 45 млн, 11 тис. тонн), каву (44 млн євро, 10 тис. тонн).

Розподіл агроекспорту з Польщі у 2023 році за видами продукції

 

До США було експортовано агропродовольчої продукції на 870 млн євро. Заслуговує на увагу значне зростання доходів від продажу польської агропродовольчої продукції на ринки Нігерії та Туреччини.

ІНФАГРО за матеріалами forummleczarskie.pl


Джерело http://infagro.com.ua

Відповісти

Ваш email не публікується

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra