Експерт розповів як отримати максимальний прибуток в часниковому бізнесі

Незважаючи на високу рентабельність часникового бізнесу, в Україні дана ніша все ще незаповнена. Всьому виною наявність дилетантів на ринку, відсутність технологічних знань, і вирощування з зубка, яке гальмує нормальне виробництво. Таку думку висловив експерт часникового бізнесу, директор компанії «Чистий продукт», Сергій Паращенко, під час торгового майданчику «Ніші. Технології. Інвестиції», що відбувся  28 жовтня у Міжнародному виставковому центрі Києва в рамках виставки «ІнтерАгро». Організатором торгової платформи виступила агромедіа-агенція Sapienza за підтримки Київського контрактового ярмарку. Партнери заходу – компанії «НІКО» та Mzuri, – пише Agri-gator

Суспільство «Чистий продукт», яким керує Сергій Паращенко, сертифіковане насіннєве господарство з багаторічним досвідом вирощування часнику. Під цю культуру в господарстві виділено близько 80 га. Маючи більш ніж 20-ти річний досвід в агросфері, Паращенко також надає консультації агровиробникам. Завдяки професійному супроводу, сьогодні на території Дніпропетровської, Запорізької, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської та Чернівецької областей успішно розвиваються фермерські господарства, які займаються виробництвом часнику.

«Я хочу, щоб ми в Україні мали за рівнем заповнену нішу фахівцями, а не дилетантами. Це важливо, тому що часник – нішева культура, і якщо до неї заходять дилетанти, вони як швидко входять, так і швидко йдуть. Розумні гравці залишаються постійно.» – зазначає директор «Чистого продукту».

За словами Сергія Паращенко, в часниковому бізнесі необхідно розуміти тенденцію ринку.

«Розглядати «Чистий продукт»- як один продукт, товарний часник – непрофесійно. Сьогодні ми працюємо на 3 видах продукції: на воздушці, на однозубку і на голівці часнику. Наприклад, падіння ціни, яке спостерігалося в 2018 році, ми змогли пережити завдяки однозубці. Наразі, реалії сезону цього року такі, що в нас порожні склади, незважаючи на об’ємне виробництво. Товарний часник весь пішов з поля, практично не заходячи до складу. Зазначу, що ми працюємо з торговими мережами «Варус», «Метро», «Сільпо», і навіть до «Метро» не дійшла наша продукція. Що стосується насіннєвого матеріалу, однозубка теж вся продана, частина до ЕС, частина до Білорусі, частина на внутрішньому ринку як посадковий матеріал» – розповідає Сергій Паращенко.



Фахівець зазначає, що одна з головних помилок гравців часникового ринку України – посадка зубком. Але отримати в подальшому гідний прибуток, практикуючи даний спосіб, у виробників не вийде. У «Чистому продукті» пропонують альтернативний варіант, зокрема – вирощування часнику з повітряної цибулини. Подібна технологія досить складна і вимагає хороших фахівців, чіткого дотримання усіх деталей і тимчасових норм, техніки. Але, за словами Сергія Паращенко, саме цей спосіб показав найбільшу ефективність і прибутковість в українських реаліях.


«Нам, українцям, природа дала ці сорти, що стрілкуються. Багато країн світу, часниководи інших країн (зокрема, європейських), просто заздрять нам, тому що в них немає тих сортів, які дають стрілку. Вони не можуть так легко, і так стерильно відновити сорт і дати йому нове життя. Але «воздушки» бувають різними. Ті що продаються по 100 гривень в Інтернеті – не посадковий матеріал, а сміття. Тут багато технологічних моментів, які потрібно знати і які потрібно перевірити на практиці, і потім вже запроваджувати в життя» – додає спеціаліст.

Читайте також: Україні катастрофічно не вистачає власного часнику

Директор «Чистого продукту» також висловив упевненість в тому, що в часниковій темі найбільш важливий етап – реалізація продукції.

«Сьогодні ринок розгортається так, особливо в нішевих культурах,зокрема в овочевому секторі, – що важливіше не виростити багато продукції, навіть якісної, навіть з хорошою собівартістю, а вміння розумно і правильно і вчасно її продати.

“У попередні роки, було фіаско у фермерів, тих, хто 2-3 роки тому почав займатися виробництвом часнику. Вони думали, що до них приїдуть на поле, забирати продукцію оптом, як картоплю. Але на жаль, настав сезон, коли цей часник виявився нікому не потрібен.Всі відпочивали на морях, всі на канікулах, з відпусток не повернулися, діти до школи не пішли, з 1 вересня тільки заготовка. Але продажі і обсяги, споживання часнику не збільшуються. Аграрії тоді цього не розуміли» – згадує Сергій Паращенко.
За словами директора «Чистого продукту», в цьому році ситуація змінилася на краще, і в зв’язку з пандемією коронавірусу, споживання часнику істотно зросло.
«Незважаючи на те, що продукт не лікує, він відмінно посилює імунітет. Тому багато людей використовують його зараз для оздоровлення, профілактики та як антисептик. Я можу прогнозувати, що буде тільки зростання цінової політики, тому що споживання «на розгоні». Це колосально важлива тенденція на ринку. І вона дає зазор на 2-3 роки вперед» – додав фахівець.
Читайте також: Українці розсмакували нові органічні ласощі – чорний часник
Agri-gator

Відповісти

Ваш email не публікується