Проєкт «Сімейні молочні ферми» розвиває людяний бізнес на селі

«Сімейні молочні ферми» – перший в Україні інвестиційний проект, що розвиває індустрію сімейних молочних ферм. Понад 50 сімейних ферм вже долучились до проєкту з 2017 року і ще понад 200 – в черзі. Сімейні молочні ферми – це ефективний механізм розвитку українського села. Це створення цілісної екосистеми через розбудову сільськогосподарських кластерів: продаж кормів та їх заготівля, консультативні, ветеринарні, зоотехнічні послуги, будівельні роботи, обладнання, збір, охолодження та продаж молока. «Сімейні молочні ферми» – це соціально відповідальний підхід до українського фермерства.

Проєкт залучив понад  $2 млн інвестицій, отримав грант від урядів Канади та Швеції, а до 2027 року планує об’єднати 5000 сімейних молочних ферм по всій Україні та зайняти 10% ринку молока. Такими амбітними планами поділився Михайло Корилкевич – засновник проєкту «Сімейні молочні ферми» під час торгового майданчику «Ніші. Технології. Інвестиції», що відбувся  28 жовтня у Міжнародному виставковому центрі Києва в рамках виставки «ІнтерАгро». Організатором торгової платформи виступила агромедіа-агенція Sapienza за підтримки Київського контрактового ярмарку. Партнери заходу – компанії «НІКО» та Mzuri.

Михайло Корилкевич розповів, що ідея започаткувати даний проєкт народилась після того, як він особисто вивчив аналогічний досвід на кращих сімейних фермах Німеччини, США та Канади. «Передумовою створення нашого Проєкту стало понад 15-річне падіння виробництва молока в Україні, в першу чергу за рахунок зменшення молока від населення. Додатковий фактор, який посилить дефіцит сировини – введення нових стандартів якості до молока, які не дозволятимуть переробляти близько 1 млн. т молока від населення. Отже, весь цей об’єм буде потребувати заміщення на більш якісне молоко, від сімейних ферм чи великих переробників. Загалом, кризова ситуація з наявністю молока для переробки на молокозаводах призвела до того, що в цьому році ми чи не вперше маємо від’ємний торговий баланс – молочної продукції в Україну ввозиться більше, ніж експортується.

Сукупність усіх негативних факторів призвела до того, що споживання молочних продуктів в Україні сьогодні вдвічі менше за країни ЄС. Тобто ми дійшли до точки, коли або потрібно знаходити зовсім нові шляхи розвитку молочного ринку, або віддати його іноземним постачальниками, втративши традицію домашнього розведення корів на селі.

Окрім того, за даними Продовольчої і Сільськогосподарської організації ООН  до 2030 року світове споживання молока збільшиться на 250 млн тонн, а  Україна входить в ТОП 5 країн світу з потенційно найкращою собівартістю виробництва молока. Тобто потенційно ми могли б не лише підняти споживання внутрішнього ринку молока, але й стати вагомим світовим гравцем»,- зазначив Михайло Корилкевич.

Михайло Корилкевич підкреслив, що Проєкт не є бізнесом з розвитку окремих ферм – передусім, він створює екосистему, що складається з багатьох елементів, а в його розвитку зацікавлено  багато сторін. Наприклад, власники сімейних молочних ферм зацікавлені у збереженні робочих місць в селі – адже це значить, що чоловіки та дружини будуть працювати вдома, з своїми сім’ями, а не на заробітках. У свою чергу, молокопереробним підприємствам сімейні молочні ферми допомагають  вирішити проблему згаданого дефіциту сировини. Для успішного розвитку проєкту розвиваються такі напрямки, як кормовиробництво та нетельне господарство, для підняття професійності сімей створено сучасний Консультаційно-навчальний центр.

Фінансування проєкту здійснюється з різних джерел: компанією-ініціатором, грантами від урядів Канади, Швеції, допомогою від молокопереробних заводів та інших зацікавлених сторін. Нещодавно команда надала можливість долучення до проекту приватним інвесторам, що зробило його унікальним не тільки для ринку молока, а й для всієї агропромислової індустрії. Важливо пам’ятати, що проєкт – це більше, аніж просто спроба збільшити виробництво молока. Ті, хто приєднується до наймасштабнішого в Україні проекту з імпакт-інвестування, розвивають національну економіку, змінюють ставлення до фермерства та сімейного бізнесу.

Сьогодні сімейні молочні ферми – реальна альтернатива на молочному ринку України, це потужний інвестиційний проект, який має на меті створення мережі сімейних підприємств. Кожна з таких сімейних ферм має від 10 до 50 корів та використовує сучасні технології. Всі ферми є власністю сімей, які відчувають на собі відповідальність, і це додає особливої вмотивованості кожній фермі проєкту, і разом забезпечує його стійкість та ефективність. Люди навчаються, і за два роки з новачків стають професійними гравцями ринку, які вже можуть планувати розширення ферми, створювати крафтове виробництво сирів чи інших продуктів.

Михайло Корилкевич також повідомив, що сьогодні Українська кооперативна федерація активно представляє Проєкт й на міжнародному рівні. «Так, нещодавно ми брали участь у заході EuroWeeks у Брюселі де презентували Проєкт депутатам Європарламенту для того, щоб в подальшому були закладені кошти на розвиток сімейних молочних ферм в Україні у бюджеті ЄС. Це дуже важливо, адже до кінця поточного року має бути сформований бюджет Євросоюзу на наступні 7 років».

Крім того, за словами Михайла Корилкевича, для популяризації проєкту було розроблено гру «Сімейна молочна ферма», де родина протягом 3-4 годин зможе відпрацювати розвиток свого бізнесу на найближчі 5-7 років і «наступити на граблі» під час гри, а не в реальному житті».

На сьогодні проєкт «Сімейні молочні ферми» об’єднує понад 50 сімейних молочних ферми в 7 західних регіонах країни, і нові ферми відкриваються майже щотижня. Учасники проєкту постачають сировину восьми молокозаводам, а ще з трьома ведуться відповідні перемовини.

«Проєкт по створенню сімейних молочних ферм стрімко розвивається. До 2027 року в рамках проєкту плануємо збудувати 100 кластерів, що об’єднають понад 5 тис. сімейних молочних ферм.  Це забезпечить 10% українського ринку, що зупинить падіння виробництва молока в Україні та зніме питання імпортозалежності країни»,- резюмував Михайло Корилкевич.

AgriGator

 

Відповісти

Ваш email не публікується