Ефективна аграрна логістика: як аграрію возити більше, а платити менше?

Транспортування вантажів – це одна з найважливіших сфер, які обслуговують сільськогосподарську галузь. Сьогодні український бізнес традиційно використовує автомобільний і залізничний транспорт для переміщення агропродукції, не приділяючи належної уваги транспортуванню товарів морським способом. А між іншим, як відзначають експерти транспортно-логістичного ринку, саме морські перевезення в коронавірусних реаліях показали найбільшу ефективність. Agri-gator вирішив розібратися, чим морські перевезення якісно відрізняються від інших видів доставки і яку агропродукцію доцільніше доставляти за допомогою морського транспорту.

Специфіка морського перевезення

За словами фахівців транспортно-експедиторської компанії «Алтіор Груп», при транспортуванні морем практично відсутні обмеження на об’єми, види вантажів. Велика кількість портів і маршрутів перевезень дозволяють легко задовольнити запити різних клієнтів. Наприклад, з Китаю можна везти вироблену там продукцію в порти Європи або Сходу, а вже звідти доставляти на українські склади. У порівнянні з використанням інших видів транспорту, возити морем дешевше, особливо, якщо мова йде про великі товарні партії.

 «Завдяки морським перевезенням виробники можуть значно знизити витрати, виключити підміну або крадіжку товару під час транспортування, доставити обсяг в два, а іноді і в три рази більше, ніж доставить залізничний маршрут і отже, отримати конкурентну перевагу» – розповідає комерційний директор «Алтіор Груп» Артем Новіков.

За словами фахівця, в період активного карантину і в зв’язку з введеними обмеженнями через пандемію істотно постраждали автоперевезення, але в той же час відвантаження морським способом показали свою ефективність.

«Зокрема, агровиробники, які імпортують мінеральні добрива, опинилися в ситуації, коли товар не відвантажувався через закриття кордонів. Це був період деякої паралізованості авто і авіа логістики. Але в той же час більшість морських портів по всьому світу були відкриті, і продовжували працювати практично в штатному режимі. Для своїх клієнтів ми використовували альтернативне рішення і доставляли вантаж морським шляхом. Звичайно, транспортування товарів морем займає більше часу (в залежності від країни – близько 20 днів з країн Європи, в той час як машиною можна доставити за 4-5 днів), але головне, що це було можливо зробити” – зазначає  Артем Новіков.

За словами фахівця, важливий аспект з точки зору витрат на тонну вантажу – те, що відвантажувати товари контейнерами можливо по 25-27 тонн, в той час як наприклад, автотранспорт має обмеження в 22 тонни.
“Окрім цього, значна додаткова перевага – бесперебійність доставки вантажів з Європи в період дефіциту «дозволів» для автотранспорта в осінній період, що значно збільшує вартість перевезення” – додає  директор “Алтіор Груп”.

Також, сьогодні експерти галузі зазначають активний вхід китайських виробників мінеральних добрив на ринок,  з достатньо конкурентною ціновою політикою. Зокрема, деякі імпортери розглядають цей напрямок, порівнюючи з заводами Європи, саме через оптимальне співвідношення ціни-якості, і вартості логістичних послуг.

“Потенціал морських перевезень був і до карантину, але карантин показав їх важливість, і довів, що вони працюють тоді, коли інші способи безсилі» – зазначає фахівець «Алтіор Груп».

Залізничний транспорт VS Море. Хто кого?

Сьогодні головний конкурент морським перевезенням – залізнична доставка. Їх можна порівняти в плані вантажопідйомності й цінової доступності та близькістю за витратами часу. Однак, слід зазначити, що залізничні перевезення є більш швидкими, але при перевезенні вантажів залізничним траспортом – більше ризіків пошкодження товару.

«З фінансової точки зору, морські перевезення на даний момент найбільш дешевий вид транспортування вантажів. Можливо відвантажувати товари контейнерами по 25-27 тонн, в той час як наприклад, автотранспорт має обмеження в 22 тони. Також варто згадати, що специфіка морських перевезень міндобрив ефективна в розрізі фінансів, тому що виключає підміну або крадіжку товару під час транспортування. При доставці залізничним транспортом, проблема крадіжок, на проміжних станціях, на жаль присутня. Зазначу також, що як правило, всі морські судна оснащені системами GPS, а їх маршрут легко відстежувати»- розповідає Артем Новіков.

Головне, при виборі способу транспортування

За інформацією Артема Новікова сьогодні вибір оптимального способу транспортування товару проводиться з урахуванням кількох факторів:

– рівень матеріальних витрат;

– час, що витрачається на доставку;

– обсяг транспортованого товару за одиницю часу;

– географічне розміщення товару і розташування потужностей;

– умови, необхідні для транспортування конкретної товарної групи;

– правовий аспект.

У «Алтіор Груп» також розповіли про додаткову страховку, яка допомагає забезпечити фінансовий захист для аграріїв.
«За договором, ми діємо за дорученням клієнта, і є його по суті посередником, між судноплавною лінією і ним. Існує коносамент – це тристоронній договір, між судноплавною лінією, відправником та одержувачем, і там регламентовані всі умови по конвенціям Гаага-Вісбі, і відшкодування збитків, в разі втрати вантажу, крадіжці, або пошкодження 8,33 sdr / кг вантажу брутто (SDR- англ.Special Drawing Rights , SDR, SDRs – штучний резервний і платіжний засіб, що емітується Міжнародним валютним фондом. Це середньозважена валюта, вважається за курсом долара, франка, ієни, євро – прим.ред).

 «За фактом людина застрахована конвенцією. Також зараз дуже популярно страхувати вантаж додатково. Клієнт озвучує нам маршрут, всі дані відвантажень, і ми страхуємо вантаж від ризиків втрати. Дуже популярна усталена практика»- додає директор «Алтіоре Логістик».

Як запевняють представники транспортно-логістичної компанії, доставка морським способом – максимально універсальна. Вона дозволяє мінімізувати витрати на транспортування, тим самим збільшуючи частку прибутку українських агробізнесменів.

Дарина Востокова,
журналіст Agri-gator

Відповісти

Ваш email не публікується