«Кооперація виглядає гладко тільки на папері» – Тарас Баштанник, керівник “Українська ягода”

0 209

Все частіше від експертів аграрної галузі можна чути позитивну думку про розвиток кооперативів в Україні. За словами фахівців, подібне об’єднання українських виробників дозволить істотно полегшити їм вихід на експортні ринки. Але чи насправді ситуація з кооперацією є такою однозначною?
За словами керівника ТОВ «Українська ягода» Тараса Баштанника, кооперація виглядає гладко тільки на папері, – повідомляє Agri – gator
«Для європейців, одне з найважливіших слів – «traceability »(укр.«простежуваність»). Якщо у вас кооперація, в контейнері малини в 20 тоннах, близько 30 виробників. Якщо в якийсь із коробок продукція неналежної якості, неможливо простежити, хто саме з цих 30 осіб винен. І для європейців – це проблема», – зазначає Баштанник.
Також керівник «Української ягоди» навів приклад труднощів, з якими йому довелося зіткнутися особисто в процесі співпраці з іншими виробниками.
«У нас в Житомирській області в радіусі 100 км приблизно 600 га лохини від різних виробників. І ми вже 3 роки не можемо домовитися. Наприклад, банальна ситуація: вирішили спільно купити холодильник, кожен погодився виділити по 200 тисяч. Виникло питання – а на чиїй території ми будемо його будувати? І тут кожен починає “тягнути ковдру” на себе. І якщо вже бути до кінця чесним, в Україні я поки не бачив успішних прикладів кооперації. Я більше вірю в інтеграцію навколо якогось великого переробника, в радіусі 100 км», – ділиться виробник.

 

В Україні я поки не бачив успішних прикладів кооперації. Я більше вірю в інтеграцію навколо якогось великого переробника, в радіусі 100 км

Читайте також: Орієнтація на експорт: як зробити агропродукцію прибутковішою

Незважаючи на негативні аспекти, Тарас Баштанник також зазначив і позитивні моменти в ситуації з об’єднанням виробників. Зокрема, керівник «Української ягоди» розповів про можливість поставок лохини в Британію за більш вищою ціною:
«Зараз кожен з нас виробляє близько 200-300 тонн лохини. Наприклад, для Британії це катастрофічно малий обсяг, таку кількість закуповує одна британська мережа в тиждень (а їх в країні величезна кількість). Об’єднавшись з виробниками лохини, ми могли б постачати партію більшого обсягу. Тому що порушуючи всі закони економіки, в ягодах – чим більше партія, тим вища ціна», – на завершення каже Баштанник.

 

Порушуючи всі закони економіки, в ягодах – чим більше партія, тим вища ціна

Можна з упевненістю говорити, що наразі питання про кооперацію залишається відкритим. Українським виробникам тільки належить відкрити для себе потенційні можливості, які їм дасть об’єднання один з одним.
Agri-gator

Відповісти

Ваш email не публікується