Про тенденції на ринку і особливості розвитку картопляного бізнесу, – Микола Гордійчук, директор ТОВ Агріко Україна

Літній сезон 2019 б’є всі температурні рекорди. Чи позначиться це на врожаї, і які дії слід
вживати для мінімізації наслідків?
М.Г. : Звичайно позначиться, особливо з огляду на те, що в нас більшість картоплі не на поливі.
Зараз ситуація критична в більшій мірі не через високу температуру, а через те, що вона
тримається дуже довго. Що роблять фермери сьогодні, в тому числі і ми: підтримуємо рослини
різними біопрепаратами і амінокислотами. При такій спеці вони переживають стрес, тому
давати хімію виключено. Зараз період цвітіння, рослини потребують максимальної підтримки.
Помічаємо, що на даний момент багато фермерів використовують препарати і стимулятори
росту, навіть ті, хто раніше до них не вдавався.

Наскільки вирощування картоплі наразі вигідний бізнес? Чи не виникало думок
переорієнтуватися на зернові культури?
М.Г: Сьогодні все менше і менше людей займаються бізнесом заради бізнесу. Ми як компанія,
і як учасники асоціації (Українська асоціація виробників картоплі, прим.ред) вчимо своїх
фермерів робити розрахунки, підраховувати скільки вкладається в гектар. Якщо говорити про
картоплю і валову прибутковість – з гектара можна заробити 30-50 тисяч гривень, але перед
цим доведеться вкласти 130-150 тис. Тобто рентабельність всього 30%. Якщо абстрагуватися –
наприклад, в сою ви можете вкласти 10-12 тис. гривень, і отримати 20-25 тис. гривень,
показник економічної ефективності 100%. Саме з цієї причини багато фермерів стали рахувати
рентабельність не з гектара, а з вкладених грошей. Варто окремо відзначити і внесок коштів в
обладнання. Зернові комбайни не підходять для картоплі, тому для того щоб переключитися з
картоплі на зернові – потрібно інвестувати в нову техніку. Це вимагає вкладень. Багато
великих компаній, переорієнтувавшись, йдуть з картопляного бізнесу. Замість них заходять
маленькі компанії, тому загальний баланс картоплі в Україні не змінюється протягом останніх
кількох років.

Ми вчимо своїх
фермерів робити розрахунки, підраховувати скільки вкладається в гектар

Чи займаєтеся вирощуванням органічної картоплі?
М.Г: На даний момент ніша дуже маленька, для того щоб цим займатися на великому
масштабі. Зараз в Україні дуже невеликий сегмент населення готовий платити за подібний
продукт. Крім цього, якщо просо, пшоно, сою можна експортувати (наприклад, Нідерланди
закуповують органічну пшеницю у нас, і платять приміум за це), то органічну картоплю
продавати крім як у себе ми не зможемо, тому що Європа і Росія закрита для цього продукту. Великі компанії цим займатися не будуть, але, безумовно, для малих виробників – це шанс, за
умови наявності каналів збуту.

Вирощування органічної картоплі – шанс для малого бізнесу

 

Які тенденції розвитку картопляної культури?
М.Г.: Зараз є чітка тенденція зростання споживання продуктів переробки з картоплі. Наприклад,
споживання в світі картоплі фрі зростає на 10-12% в рік. Сегмент картопляних пластівців, які є
наповнювачем для багатьох продуктів, включаючи кулінарні вироби, зростає на 10% в рік на
глобальному ринку. Так що тенденції розвитку напрямку переробки дуже сприятливі.

Картопля з полей “Агріко Україна”

Agri – Gator

Відповісти

Ваш email не публікується

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra