- Advertisement -

Про тенденції на ринку і особливості розвитку картопляного бізнесу, – Микола Гордійчук, директор ТОВ Агріко Україна

0 268

Літній сезон 2019 б’є всі температурні рекорди. Чи позначиться це на врожаї, і які дії слід
вживати для мінімізації наслідків?
М.Г. : Звичайно позначиться, особливо з огляду на те, що в нас більшість картоплі не на поливі.
Зараз ситуація критична в більшій мірі не через високу температуру, а через те, що вона
тримається дуже довго. Що роблять фермери сьогодні, в тому числі і ми: підтримуємо рослини
різними біопрепаратами і амінокислотами. При такій спеці вони переживають стрес, тому
давати хімію виключено. Зараз період цвітіння, рослини потребують максимальної підтримки.
Помічаємо, що на даний момент багато фермерів використовують препарати і стимулятори
росту, навіть ті, хто раніше до них не вдавався.

Наскільки вирощування картоплі наразі вигідний бізнес? Чи не виникало думок
переорієнтуватися на зернові культури?
М.Г: Сьогодні все менше і менше людей займаються бізнесом заради бізнесу. Ми як компанія,
і як учасники асоціації (Українська асоціація виробників картоплі, прим.ред) вчимо своїх
фермерів робити розрахунки, підраховувати скільки вкладається в гектар. Якщо говорити про
картоплю і валову прибутковість – з гектара можна заробити 30-50 тисяч гривень, але перед
цим доведеться вкласти 130-150 тис. Тобто рентабельність всього 30%. Якщо абстрагуватися –
наприклад, в сою ви можете вкласти 10-12 тис. гривень, і отримати 20-25 тис. гривень,
показник економічної ефективності 100%. Саме з цієї причини багато фермерів стали рахувати
рентабельність не з гектара, а з вкладених грошей. Варто окремо відзначити і внесок коштів в
обладнання. Зернові комбайни не підходять для картоплі, тому для того щоб переключитися з
картоплі на зернові – потрібно інвестувати в нову техніку. Це вимагає вкладень. Багато
великих компаній, переорієнтувавшись, йдуть з картопляного бізнесу. Замість них заходять
маленькі компанії, тому загальний баланс картоплі в Україні не змінюється протягом останніх
кількох років.

Ми вчимо своїх
фермерів робити розрахунки, підраховувати скільки вкладається в гектар

Чи займаєтеся вирощуванням органічної картоплі?
М.Г: На даний момент ніша дуже маленька, для того щоб цим займатися на великому
масштабі. Зараз в Україні дуже невеликий сегмент населення готовий платити за подібний
продукт. Крім цього, якщо просо, пшоно, сою можна експортувати (наприклад, Нідерланди
закуповують органічну пшеницю у нас, і платять приміум за це), то органічну картоплю
продавати крім як у себе ми не зможемо, тому що Європа і Росія закрита для цього продукту. Великі компанії цим займатися не будуть, але, безумовно, для малих виробників – це шанс, за
умови наявності каналів збуту.

Вирощування органічної картоплі – шанс для малого бізнесу

 

Які тенденції розвитку картопляної культури?
М.Г.: Зараз є чітка тенденція зростання споживання продуктів переробки з картоплі. Наприклад,
споживання в світі картоплі фрі зростає на 10-12% в рік. Сегмент картопляних пластівців, які є
наповнювачем для багатьох продуктів, включаючи кулінарні вироби, зростає на 10% в рік на
глобальному ринку. Так що тенденції розвитку напрямку переробки дуже сприятливі.

Картопля з полей “Агріко Україна”

Agri – Gator

Дізнавайтесь першими всі найсвіжіші аграрні новини України на нашій сторінці в Facebook, на каналі Telegram, а також підписуйтесь на Агрігатор у Твіттер. - Facebook Twitter Telegram

Leave A Reply

Your email address will not be published.